• Konservatiivne disain ja käepärane kasutusmugavus
• Valikus 2 turbo-bensiinimootorit ja 1 diiselmootor
• Hind alates 15 930 eurost

Mõnikord juhtub nii, et proovisõitu teinud ajakirjanike arvamused üksteisest lahknevad. Nii juhtus see ka Volkswagen Jetta puhul, kui kaks meie kirjutajat – Jüri ja Ylle, üks teise järel nimetatud autoga sõitmas käisid.

Järgnevas loos kirjutab Jüri oma sõiduemotsioonidest ning Ylle lisab omalt poolt mõne kommentaari ja pildid. Loodame, et see eri vaatenurki avav lugu innustab meie lugejaid Jettaga lähemalt tutvust tegema!

Välimuselt nagu pakiruumiga Golf

Jüri: Proovisõidu-autoks oli 2-liitrise diiselmootoriga, DSG-7 automaatkäigukastiga Jetta, millel võimsust 81 kW/110 hj. Jetta tundub visuaalselt oma tegelikust suurusest väiksem olevat. Sisemuselt ja olemuselt on see kui sedaani-pakiruumiga Golf. Ka põhimõõdud on sarnased Golf’iga, väljaarvatud muidugi pikkus – 4,66 m.

Laius peegliteta on 1,78 m ja peeglitega 2,0 m ning kõrgus 1,48 m. Teljevahe on küllalt suur, 2,65 m. Kui mõlemapoolsed uksed on lahti, vajab auto laiuses ruumi 3,69 m. Jettat ostes tuleb seega võtta teadmiseks, et see ei ole väike, vaid pigem suur auto. Olles sellise, mitte eriti heaks peetava disaini näiteks, kus auto on väljast suur aga seest väike.

Ylle: Jetta välimus ei pane vaimustuma ega ärrituma – säärane, mittemidagiütlevalt kena, konservatiivse joonega sedaan, mis samas liigitub selgelt Volkswageni perekonna liikmeks. Tegu ongi siinmail pigem nišitootega, mille põhiturud on Euroopast väljaspool. Seda tervitatavam, et keegi veel riskib põhjamaiselt nelikveolisele ja kombikerelisele turule pakkuda väike-kesklassi sedaani.

Eest vaadates on Jetta nagu iga teine, seitsmenda põlvkonna Golf. Tagant vaadates on puhta joonega sedaan ja kui metsateel viiskümmend meetrit eemale jalutada ja silmi kissitada, tundub, nagu tervitaks külgvaates Passati väiksem sugulane. Seega kõnetab Jetta oma välimusega neid, kes Volkswageni konservatiivsust austavad ja ei taha linnapildis üleliia välja paista.