Sellest ka loogiline küsimus: kas nende lisamine poleks siiski mõistlik olnud? Kui tehnoloogia alt veab, saaks inimesest juht vajadusel kontrolli haarata.

Google'i eriprojektide osakonna juht Astro Teller (ülaloleval pildil) kommenteeris asja paar päeva tagasi USA festivalil SXSW 2015 ja andis lihtsa, kuigi veidi üllatava seletuse.

Isejuhtiva auto arendustiimi kogemuse põhjal on inimene autojuhina või pigem selle abina nii ebausaldusväärne, et turvalisuse huvides oli parem talle mitte anda üldse võimalust sekkuda!

Teller kirjeldas, kuidas see tõdemus testide käigus ruttu selgeks sai. Isejuhtivat autot on USAs California maanteedel juba sadade tundide jagu testitud.

See ülesanne usaldati muide Google'i tavatöötajatele, kes autoarendusega muidu kokku ei puutunud. Nad said võimaluse isejuhtivaid autosid tööle ja koju tagasi jõudmiseks kasutada, tingimusel, et jälgivad toimuvat hoolega ning teatavast igast veast, miinusest või puudujäägist.

Teller kurtis, et inimesed usaldavad liiga kiiresti kogu autojuhtimise auto enda hooleks ja teevad sõites "tõesti rumalaid asju" nagu telefoni abil teksti- või kiirsõnumite saatmine.

Aga kui rool ja pidurid eemaldada, milleks on autol endiselt peeglid ja esiklaasil kojamehed? Selgub, et seda nõuavad autotootjatelt riiklikud seadused ja regulatsioonid!