Ikka juba eelnevalt valmis tehtud plokkidest, mida siis tempoga kolm korrust päevas üksteisele otsa laoti. Pilvelõhkuja 800 korterisse pannakse elama kontserni enda töötajad, ehk nad peavad oma ehitustöö kvaliteedis ikka sügavalt veendunud olema.

Kunagisest püüdlusest iga hinna eest plaani ületada ja ikka võimalikult ruttu töödele joon alla tõmmata, on saanud firma kaubamärk ja tormamine ei tähenda tingimata kvaliteedi ohverdamist.

Sky Cityt oli kavandatud alguses 666 meetrit kõrge tornina, kuhu mahuks hotellid, koolid, korterid, äripinnad, kuid siis tuli võimudele suurushullustus peale ja nad nõudsid maailma kõrgeimat hoonet - 838-meetrist 220-korruselist pilvelõhkujat. Ja BSB lubas selle püstitada tõesti kolme kuuga. Viimasel hetkel aga tõmmati kuskil kabinettides pidurit, et nii kõrge hoone võib hakata ohustama lennukiliiklust, oli isegi suur saavutus, et ligi neli korda madalamale 57-korruselisele korruselamule luba anti.

Changshas elab äärlinnadega ligi seitse miljonit inimest, kuigi Hiina mastaapides on see siiski üsna keskmise suurusega linn. 2010. aastal pani BSB seal 15-korruselise hotelli püsti 48 tunniga. 2011. aastal aga teise, 30-korruselise hotelli püsti 15 päevaga. 2012. aastal pandi 12-korruseline hoone Zhauyuanis püsti 62 tunniga, 2013. aastal 25-korruseline torn Yinchuanis 17 päevaga, mullu aga 17-korruseline torn Weihais kahe päevaga. Nüüd siis püstitasid nad oma firma kõrgusrekordi - 57-korruselise tornelamu Changshas 19 päevaga.

Ajakirjanikud, kes kontserni ehitistega tutvunud, panevad lausa imeks, et niimoodi pöörases tempos püstitatud hooned võivad tegelikult olla tõeliselt efektiivsed, hea ventilatsiooni, õhukvaliteedi, soojustuse ja jahutusega. Ka pole ilmnenud lagunemismärke seni ehitatud hoonetes. Ja tellimusi hoonete ehitamiseks on neile tulnud isegi Mehhikost.

Ometi pole Hiinas näha suurt vaimustust nende kiirkorras püstitatavate valmisplokkidest ehitiste järgi, kuigi BSB väidabki, et ühe hoone ehitamisel on võimalik kokku hoida 15 000 kalluritäit betooni. Kahtlused on seotud ikka sellega kui kaua need hooned vastu peavad. Ehituspraagi silumiseks aega ei jää, seega peab olema ikka täiesti kindel, et seda ka ei teki.

BSB ehitatud hooned pannakse kokku eelnevalt, 90 kilomeetri kaugusel asuvas tehases valmistatud valmisdetailidest, mis on võimalik kiirkorras omavahel ühendada. Nii oleks Sky City ehitamisele eelnenud 120 päeva plokkide valmistamiseks, nende kokku monteerimine oleks aga õnnestunud 90 päevaga, keskmiselt tõesti kolm korrust päevas.

Praegu pole küll kindel, kas me seda torni kunagi näeme.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena