• Soovitusi jagavad AD Baltic spetsialistid
• Laadimiseks on vaja vähemalt 20 minutit sõitu
• Vältige külma mootoriga kõrgeid pöördeid

Autovaruosade hulgimüügiga tegeleva ettevõtte AD Baltic spetsialistid jagavad soovitusi, kuidas külmal aastaajal autot kergemini käivitada ja kuidas vältida probleeme.

Kõigepealt tasuks meenutada koolis õpitud füüsikaseadusi: miinustemperatuuril manuaalkäigukasti õli hangub, seetõttu on starteril mootori käivitamisega raskusi. Kõige lihtsam pööramisenergia säästmise viis on – vajutada alla siduripedaal. Automaatkäigukastiga sõidukitel sellist võimalust ei ole, seetõttu tuleks kanda hoolt nende autode aku eest, kasutada madalama viskoossusega mootoriõli, vahetada kütusefiltrid, diiselkütusega autode omanikud peaksid vahetama ära eelsüüteküünlad.

Tugeva pakase korral soovitavad AD Baltic’u spetsialistid diiselmootoriga auto äratamiseks kõigepealt paar korda keerata võtit, et soojendada eelsüüteküünlaid ning alles seejärel proovida käivitada mootor.

Kui see ei õnnestu esimesel korral, siis ei tasu mingil juhul "piinata" starterit ja akut. Käivitamisperioodid peaksid olema lühikesed, ainult 3–5 sekundit. Seejärel tuleks lasta akul vähemalt pool minutit puhata. Lisaks, lühikesed starteri pööramise perioodid panevad hangunud õli liikuma. Meeleheitlikud ponnistused on kahjulikud starterile ning kui seda kaua teha, võib põlemata kütus sattuda katalüsaatorisse ja rikkuda väljalaskesüsteemi.

Pidage meeles, et autol, mida sageli ei käivitata ning mille signalisatsioon on sisse lülitatud, tühjeneb aku keskmiselt 10 päeva jooksul. Isegi kui te pole lühema perioodi jooksul kuhugi sõitnud, püüdke võimalikult palju säästa auto akusse jäänud energiat. Käivitamisel lülitage välja kõik elektrit tarbivad seadmed: tuled, salongi ventilatsioon, akende ja istmete soojendus, isegi raadio.

Kuulake starteri häält: kui see pöörab võlli suure vaevaga ja pöörded on nõrgad ning armatuurlaua valgustus nõrgeneb, on võimalik, et aku sai lihtsalt tühjaks. Nii võib juhtuda, kui akut kasutatakse kaua, elektriahel ei ole korras, on probleeme kütuse pealeandmise süsteemis, või lihtsalt seetõttu, et sõidate lühikesi vahemaid ning generaator ei jõua akut laadida (laadimise jaoks on tarvis, et sõit kestaks vähemalt 20 minutit). Kõikidel juhtudel on parem autot ise mitte "piinata", vaid otsida kvalifitseeritud abi.

Külmal talvel, pärast mootori edukat töölehakkamist, tuleks järgida veel üht AD Balticœ’u spetsialistide soovitust – vältige kõrgeid pöördeid, kuni mootor ja selles ringlev õli ei ole veel soojenenud. Liikuvate detailide määrimine on sellistel tingimustel kehvem, mistõttu need kuluvad kiiremini. Kui sõidate peamiselt lühikesi vahemaid, tuleks ka mootoriõli vahetada sagedamini, kui ette nähtud.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena