Seega tasub ilmade külmenedes suverehvid aegsasti talverehvide vastu vahetada ning ühtlasi talverehvide seisukorda kontrollida - rehvimustri sügavus peab olema vähemalt 3 millimeetrit ja soovituslik mustri sügavus on 5 millimeetrit.

Paljud autojuhid ei vaheta rehve piisavalt tihti, sest ei arvesta võimalike riskide ja kahjudega, mida toob kaasa kulunud rehvidega sõitmine.

"Kahtlemata on olulisim tagada enda, lähedaste ja kõigi liiklejate ohutus ning sõita kvaliteetsete rehvidega. Ka kõige kallimad talverehvid on odavamad kui ühest autoõnnetusest tingitud kahjude katmine," ütles Goodyear Dunlopi Põhja-Euroopa tootespetsialist Ernestas Cejauskas.

Väiksemate liiklusõnnetuste tagajärjed on tavaliselt katkised esituled, radiaator või põrkeraud. "Selliste kahjude hüvitamine maksab kindlustusfirmale 500 kuni 1500 eurot. Kuid kindlustusselts ei pruugi osaliselt või täielikult hüvitada kahjusid, millel on põhjuslik seoses halvas seisukorras rehvidega, mis ei vasta nõuetele," märkis Cejauskas.

Auto pidurdusaeg ja -teekond pikenevad kulunud rehvidega sõites ning auto ei püsi kindlalt teel. Auto juhitavust halvendab oluliselt juba seegi, kui üks rehv neljast on kulunud.

"Kulunud rehv reageerib pidurdamisel erinevalt kui heas seisukorras rehvid ning seetõttu võib ka vaid üks rehv tekitada liiklusohtliku olukorra," ütles Cejauskas.

"Neli odavamat Hiinas toodetud rehvi maksavad umbes 250 eurot ning komplekt kvaliteetseid Goodyear'i rehve maksab suurusjärgus 400 eurot. Kuid väiksemadki autoõnnetusest tingitud kahjud on vähemalt kaks korda kallimad.

Talverehvid peavad autol all olema umbes 150 päeva ning üldjuhul kestavad head rehvid kaks hooaega ehk 300 päeva. Seega, nelja kvaliteetse rehvi kasutamine talvehooajal maksab vaid 0,8-1,5 eurot päevas, kuid autoõnnetusest tingitud kahjud oleksid oluliselt suuremad," ütles Cejauskas.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena