Värske raamatu järgi oli Jeesusel naine ja kaks last
Värskelt avaldatud raamatu „The Lost Gospel“ („Kadunud evangeelium“) autorid väidavad, et on avastanud tõendid käsikirja kohta, mis räägib loo Jeesuse kahest pojast ja abielust Maarja, ühe oma järgijaga, kes oli tema ristilöömise, matmise ja tühja hauakambri avastamise juures.
Värske raamat keskendub loole, mis leidub 570. aastast pKr pärit käsikirjas, mis on kirjutatud vanasüüria keeles, mida kasutati 4.-8. sajandil ning mis on suguluses aramea keelega, mida rääkis Jeesus, vahendab Daily Mail.
Töödeldud loomanahale – veläänile – kirjutatud käsikiri on olnud Briti raamatukogu arhiivis umbes 20 aastat. Algselt ostis selle Briti muuseum 1847. aastal kaupmehelt, kes väitis, et omandas selle Egiptuse iidsest Püha Macariuse kloostrist.
Dokumenti on viimase 160 aasta jooksul uurinud mõned õpetlased, kes on pidanud seda üsna tähtsusetuks.
Siis aga hakkasid käsikirja uurima Iisraeli-Kanada filmirežissöör Simcha Jacobovici ja Toronto religioossete uuringute professor Barrie Wilson. Pärast kuut aastat uuringuid on nad veendunud, et on avastanud puuduva viienda evangeeliumi, mis räägib Kristuse elust.
Kui see tõele vastab, on tegemist suurima paljastusega Jeesuse elu kohta ligi 2000 aasta jooksul. Jacobovici väidab, et käsikiri, mis on 29 peatüki pikkune, on 6. sajandist pärit koopia 1. sajandist pärit evangeeliumist ning asetab mõned piibli osad väga teistsugusesse valgusse.
Jacobovici ja Wilsoni sõnul räägib dokument kodeeritult Jeesuse abilelust Vana Testamendi tegelase Joosepi ja tema naise Asnati kaudu. Nad väidavad, et Joosep on tegelikult Jeesus ja Asnat Maarja.
Jacobovici ja Wilsoni sõnul selgub uuest tõlkest, et Egiptuse vaarao ütles abiellumisel Asnatile: „Sa oled õnnistatud Joosepi Issanda Jumala poolt, sest tema on Jumala esmasündinu ja sind hakatakse kutsuma kõigekõrgema Jumala tütreks ja Joosepi pruudiks nüüd ja igavesti.“
Pärast seitsmepäevast pulmasöömingut öeldakse tekstis väidetavalt järgmist: „Joosep oli Asnatiga vahekorras... Ja Asnat jäi Joosepist käima peale ja sünnitas Manasse ja tema venna Eefraimi Joosepi majas.“
Teooria põhineb väidetel, et see „kadunud“ evangeelium ja krüpteeritud lugu Jeesuse abielust oli grupi tagakiusatud kristlaste kätetöö. See evangeelium kadus väidetavalt avalikkuse eest 325. aasta paiku pKr.
Rooma esimene kristlik keiser Constantinus andis siis väidetavalt käsu kõigi evangeeliumide hävitamiseks, jättes alles ainult Matteuse, Markuse, Luuka ja Johannese evangeeliumid Jeesuse loo jutustamiseks, sest need sobisid Constantinuse nägemusega kristlusest.
Jacobovici usub, et Jeesuse abielu lugu on olemas ka neljas Uue Testamendi evangeeliumis.
„Jeesust nimetatakse evangeeliumides rabiks. Ja rabi peab tänase päevani koguduse ja vaimulikuseisuse omamiseks abielus olema. Kui ta tahab kogudust juhtida, peab ta olema sellele kogudusele eeskujuks. Esimesel sajandil pidid sa meheks saades abielluma,“ ütles Jacobovici.
Seetõttu ei saa Jacobovici sõnul olla kahtlust, et isegi levinud evangeeliumides pidi Jeesusel naine olema.
Jacobovici ja Wilson väidavad ka, et armurivaal kavandas Jeesuse tapmist 13 aastat enne tema ristilöömist.
Käsikirjas on väidetavalt öeldud, et vaarao poeg tahtis abielluda Asnatiga ning kavatses tappa Joosepi ja nende lapsed, kuid selle plaani nurjasid Joosepi vennad. Jacobovici sõnul on see mees Rooma keisri Tiberiuse adopteeritud poeg Germanicus, kes oli Galileas samal ajal kui Jeesus.