Rakendus kasutab enamikes bussides, trollides ja muudes ühissõidukites oleva GPS-seadme infot selle reaalse asukoha kohta, arvutades täpse saabumisaja konkreetsesse peatusesse.

Otsing võimaldab leida ühistranspordi ning jalgsi liikumisega kiireima ja mugavaima teekonna soovitud sihtpunkti jõudmiseks; teekonda kuvatakse ka kaardil.

Kasutaja ei pea tundma peatuste nimesid ega linna: otsing leiab sobiva transpordiühenduse ka asutuste nimede või muude märksõnade põhjal.

Sihtpunktina saab sisestada ettevõtte või organisatsiooni nime, näiteks "Botaanikaaed". Nii pole oluline teada täpset aadressi ega peatuste nimesid selle koha lähedal, kuhu on soov jõuda. Kirjutades otsingusse "kohvik", pakub äpp välja lähimad kohvikud ning teekonna nendeni.

Sagedasti kasutatavad teekonnad saab lisada lemmikute hulka, et need oleksid ruttu leitavad. Lisaks julgustatakse kasutajaid andma märku ummikutest ja muust, mida nad linnas liigeldes märkavad, mis võiks ka ühistranspordivahendite liikumist mõjutada.

Sisestatud infot arvestatakse automaatselt otsingutulemuste kuvamisel ning problemaatilisi piirkondi või peatusi siis ei soovitata.

Foto: tootja (ekraanitõmmised nutirakendusest)

TRAFIt saab kasutada Androidi- ja Apple'i nutiseadmetes, eesti ja vene keeles. See on tasuta allalaaditav Apple'i App Store'is ja Google Plays.

Äpil on tänaseks ligi 500 000 unikaalset kasutajat 18 linnas Leedus, Lätis, Türgis ja Brasiilias. Eestis loodavad nad saada selle aasta lõpuks 50 000 aktiivset kasutajat. Praegu töötab süsteem meie riigis vaid Tallinnas, tulevikus võivad lisanduda ka teised suuremad linnad.

Maailmas on sarnaseid äppe veel (Google, Citymapper, Hopstop jt), kuid paljud maailma suurlinnad on nende poolt veel katmata ja just nendele turgudele TRAFI plaanibki siseneda.

"Me läheneme teisiti - me ei kasuta ainult open datat, vaid ka raskemini kättesaadavaid andmeid, millega on keerulisemad lood just vähem arenenud piirkondades. Tihti on need aga suure rahvaarvu ja kiire kasvuga turud.

Google kasutab näiteks ainult väga kindlaid infoedastusformaate ja kui  konkreetsel linnal pole neid võimalik pakkuda, siis Google sinna ei lähe," selgitas TRAFI juht Martynas Gudonavišius.