Neid, mida vee peal lebotamiseks või matkal magamiseks kasutatakse. Ka nimetus - airbump - ja otstarve – pehmendada aluspinda, seonduvad madratsiga, kirjutab WHATCAR?

Miks selle auto nimeks aga Cactus on pandud, seda ei mõista ma mitte. Seda enam, et ka auto vedrustus ja istmed on mõnusad pehmed. Nii et tõesti ei torgi. Kohe mitte kuskilt.

Proovisõiduks anti mulle kasutada 1,6 liitrine, 92 hj diiselmootori ja robotkäigukastiga Cactus.

Ummamuudu

Cactusega jätkab Citroen oma parimaid traditsioone – on parasjagu uuendusliku ja intrigeeriva kujundusega seest ja väljast; teeb nii, nagu tavaliselt ei tehta – mistõttu tunneb selle auto juba kaugelt ära. On ummamuudu, nagu ütleks võrokas.

Auto kujustus on omamoodi kena. Hästi proportsioneeritud, toredate detailidega. Linnamaasturliku väljanägemisega, mõnusa, veidi töntsaka ninaga, omapärase tuledepaigutusega.

Selline tulede paigutus – suured tuled allpool ja päevatuled üleval – hakkab tasapisi juba Citroeni firmastiiliks kujunema. Esimesena kasutati seda uuel Picassol, nüüd Cactusel, tulemas on see ka C1-l.

Ainuke asi, milles ma päris kindel ei ole, on need plast-"madratsid" auto ustel. Need olevat selleks, et kaitsta uste pinda, pehmendada lööke. Too plast on veidi kare, mis tähendab, et võtab hästi mustust külge.

Mis omakorda tähendab, et auto tahab rohkem hoolt kui tavaliselt, kui tahad, et see puhas välja näeks.

Plast ka luitub kiiremini kui värv – kui hea näeb see välja viie, kümne aasta pärast...? Eks seda näitab aeg.

Seest

näeb auto esimesel pilgul hästi kena välja, päris vaimustav on armatuurlaua uutmoodi kujundus. Siin on saavutatud just selline ühtne, hästi kujundatud terviklik disainilahendus, mille puudumist oma eelmises loos Peugeot 308 SW-l kurtsin. Armatuurlaua ekraanid on hästi nähtavad ja loetavad ning keskkonsooli suur ekraan käepärane.

Ka siin on kliima reguleerimine toodud täielikult puutetundlikule ekraanile, mis mulle üha enam meeldima hakkab. Ainuke nupp keskkonsoolil on raadio sisse-välja lülitamise ja helitugevuse nupp.

Hästi hea on ka roolitagune väike ekraan, mis näitab kiirust ainult numbriliselt, kiirushoidiku seadeid, tulede seisundit, sisselülitatud käiku ja kütusekulu. Kõik muu info on keskmisel ekraanil. Nii ei ole roolitagune ekraan infoga üle koormatud nagu enamusel autodest; mulle see igatahes väga meeldib.