VÕRDLUS: Autod, mida häkkerid ründaks ja autod, mida nad rahule jätaks
Kõigi moodsate tehnovidinate ja kiire veebiühendusega varustatud sõidukite nagu Chrysleri 2014. aasta Jeep Cherokee, Nissani tänavune Infiniti Q50 ning General Motorsi 2015. aasta mudel Cadillac Escalade juhte ilmselt ei rõõmusta teadmine, et nad sõidavad ringi maanteede kõige häkitavamate autodega.
Neil aga, kes on jõuvankriks valinud Dodge Viperi, Audi A8 või Honda Accordi, pole põhjust karta, kuna nende autode võrguühendusi on palju keerulisem rünnata. Sellist sõnumit levitasid Las Vegases toimunud konverentsil Black Hat USA elektroonilise turbe uurijad Charlie Miller ja Chris Valasek.
Mehed avastasid, et mitte just eriti üllatuslikult on just kõige keerukamate, omavahel ühendatud võrgu- ja raalimissüsteemidega sõidukid häkkerite rünnakute suhtes haavatavaimad.
Autot nagu Infinity Q50 on Milleri ja Valaseki kinnitusel kõige lihtsam kübermuukida, kuna selle telemaatilised, Bluetooth- ja raadioside-funktsioonid jooksevad kõik samas võrgus, millesse on ühendatud ka auto mootor ja pidurdussüsteem, mis tähendab, et võimalikul ründajal oleks lihtne haarata kontroll auto raaljuhitavate füüsiliste toimingute üle.
Teistes kaasaegsetes autodes nagu Audi A8, mida uurijad nimetasid analüüsitud sõidukite hulgas kõige raskemini häkitavaks, pole suhtlus võrguühendusega potentsiaalsete ründepunktide ja füüsiliste komponentide nagu roolivõimendi vahel aga üldse võimalikki.
Selline on nüüdisajal autoostja ees seisev dilemma — automaatnavigatsiooni- ja juhtimissüsteemidega varustatud tehnika viimase sõna hankimine võib tähendada, et olete saanud hoopis häkkereid ligi meelitava ratastega “meepoti” omanikuks.