Laevavrakk tuli päevavalgele tänasest tänavapinnast 6,7 meetrit allpool, augus, mida kaevati selleks, et ehitada maa-alust parkimiskompleksi, juba 2010. aastal, nüüd ilmus põhjalikum analüüs aga ajakirjas Tree-Ring Research.

Laeva pikkuseks mõõdetakse 32 jalga (9,75 meetrit), puidu aastaringide võrdlus paigutaks laeva  ehitamise 1773. aastasse. Arheoloogid võtsid objekti koheselt erilise tähelepanu alla, maast välja kaevatud puitdetailid konserveeriti, et nende lagunemist peatada. Muda seest tuli laevaplangud küll välja kaevata tükikeste kaupa, sest kõdunemine oli oma töö teinud. Tõenäoliselt oli laev ehitatud kuskil Philadelphia lähikonnas, võib kasutatud puitdetailide järgi järeldada.

Esialgu pole küll selge, kas laev oli uputatud meelega, või õnnetuse korras, hiljem on ta aga Hudsoni jõe mudakihtide alla jäänud ja Manhattani saare osaks saanud.  Uppunud on ta enne 1830. aastat, mil see koht jõekaldast hiljemalt pinnasega täideti.

Vaid mõni aasta pärast selle laeva ehitamist oli Manhattan USA iseseisvussõja tandriks, saar oli juba sel ajal osa New Yorgi linnast, mille kontinentaalarmee oli 1776. aastal ajutiselt käest pidi andma, et George Washington saaks seitse aastat hiljem britid välja ajada ja triumfiga Manhattanile naasta. Aga lahingutegevusega seda alust ka nähtavasti seostada ei saa.

1916. aastal kaevati Manhattani mudast välja juba 1613. aastal põlema pandud hollandlaste laeva Tyger vrakk, mis oli jäänud 1797. aastal Manhattani laiendamisel pinnase alla ja tuli ilmsiks alles metrooehitusega seoses, samuti hiljem kaksiktornide alla jäänud alalt.