Uusi särtsukaid jõuab Eesti turule järjest enam ning neil, kes kaaluvad elektriauto ostmist, on vähemalt tänase seisuga üsna tagumine aeg otsus langetada ja KredExile oma taotlus esitada, kirjutab WHATCAR?

Üle-eestiline laadimisvõrgustik teeb (mõningate mööndustega) võimalikuks selle, millest unistavad keskkonnakaitsjad - elektriauto võib soetada endale igaüks, elukohast sõltumata. Laadijad on nii Nurstes kui Nuustakul sõiduulatuses.

Mõistlik on loobuda paarist levinud müüdist - särtsukas ei ole mõeldud selleks, et ühe soojaga ja iga hinna eest Tallinnast Tartusse põrutada ning seda ei pea käsitlema kui pere teiseks autoks sobivat. Kõlbab ka üheks ja ainsaks, kui endale sobiv on välja valitud.

Kaks 5-ukselist supermini, VW e-up! ja Renault ZOE on nüüd valikusse lisandunud ning proovisõit tõestas, et nende tulekuga võiks särtsukate levik saada uue, taskukohase hoo.

Kaks, täiesti erinevat lähenemist

Elektrisõidukite loomisel valib iga tootja oma tee. Renault Z.E. kontsepti sõidukid on algusest peale disainitud, arvestades linlase vajadusi ning elektrisõiduki erilisust.

ZOE (ja ka Kangoo Van Z.E.) on esimesed elektrisõidukid Eesti turul, millele akupaki saab, vastavalt läbisõidule, juurde rentida.

Seda, kas kunagi arvab tootja mõistlikuks Eesti turule tuua ka Z.E. (zero emission) kolmiku kõige pisema (minu meelest ka lahedaima) Twizy, täna keegi öelda ei oska.

Volkswagen on läinud teist teed: elektrimootori saavad peale "tavalised" mudelid: e-up!, Golf, tulevikus ehk teisedki tuntud "volkarid". Nii polegi e-up!-i istudes palju vahet, kõik on tuttav, kuni kütuse"paagi" näidikuni, mis kuvab aku kestvust sektorite, mitte sulavate kilomeetritena.

Mõni trimm, e-standardis autost kaasa võetav Garmin navi, paar iludetaili siin-seal ja- elektriauto, tehtud!

Erinevust on tunda ka müügisalongi astudes, ZOE puhul müüakse sulle puhast ja paremat enesetunnet, antakse kaasa põhjalik kasutusjuhend ja soe käepigistus; E-up! aga on üks võimalik, võib-olla et teadlikum valik.