Reisilennukite allatulistamise järel üritatakse tavaliselt süüd kellegi teise kaela veeretada
Aviation Safety Network loeb kokku, et Malaysia Airlinesi Boeing 777-200ER on 23. reisilennuk pärast 1945. aastat, mis on tulistatud alla. Kurikuulsamad juhtumid on seotud just külma sõja stiilis vastasseisudega.
1973. aasta 21. veebruaril tulistasid Iisraeli õhujõud Siinai kohal alla Libyan Arab Airlinesi reisilennuki Boeing 727-200, pardal olnud 113 inimesest sai 108 surma. Kasvavad pinged viisid kaheksa kuud hiljem Iisraeli-Araabia Yom Kippuri sõjani.
1. septembril 1983 tulistas nõukogude lennuvägi alla Korean Air Linesi reisilennuki Boeing 747, kõik 269 inimest pardal said surma. Külma sõja pinged Juri Andropovi juhitud NSV Liidu ja Ronald Reagani juhitud USA vahel olid äärmise piiri peal. Nõukogude ajakirjanduses üllitati ridamisi õigustavaid artikleid lennuki allatulistamisele.
3. juulil 1988 tulistas USA sõjalaev USS Vincennes alla Iran Airi reisilennuki 290 inimesega pardal. USA sõjalaev oli Iraani rannikul olnud tulevahetuses Iraani alustega ja väidetavalt pidas reisilennukit hävitajaks.
Kolmel järjestikusel päeval septembris 1993 tulistati Abhaasia kohal kolme Transairi lennukit, kaks neist lasti alla, kolmandat rünnati maa peal. 136 inimest sai surma. Ründajaiks olid Abhaasia separatistid.
4. oktoobril 2001 tulistas Ukraina armee õppuste käigus kogemata alla Siberian Airlines-i Tu-154, surma sai 78 inimest. Ukraina võimud esialgu salgasid toimunut.
Täna alla tulistatud lennukit lasti selgelt kaugelearendatud raketisüsteemiga, mis välistab sisuliselt Ukraina idaosa separatistide rolli, kuid võimalik on kas Venemaa või Ukraina armee osalus, sest nendel on selline relvastus olemas.