Goodyear Dunlop Põhja-Euroopa tootespetsialisti Ernestas Čejauskase sõnul on futuroloogiaaruande eesmärk juhtida inimeste tähelepanu sellele, kui palju autotööstus 125 aasta jooksul muutuda võib.

"Ligi 125 aastat tagasi leiutas John Boyd Dunlop pneumaatilise rehvi ja sellest ajast on autotööstuses toimunud palju tehnilisi uuendusi.

Ketaspidurid, RunOnFlati tehnoloogiaga rehvid ja rõhu hoiatussüsteemid on kõik Dunlopi teedrajavad leiutised, milleta praegu ei kujutaks autosid ettegi. Järgmised aastad toovad autospordis ilmselt veelgi ulatuslikumaid muutusi," ütles Čejauskas.

Tippklassi luksus- ja sportautode rehvide tootja Dunlop ja konsultatsioonifirma Futurizon uuringu "Future Racing Car" kohaselt saavad uutest tehnoloogiatest autospordis kasu nii sportlased kui ka fännid.

Autosport muutub kiiremaks ja täpsemaks ning uute tehnoloogiate kaasamine pakub pealtvaatajatele võimsaimad kogemusi.

Uuringu teostanud futuroloog Ian Pearson väidab aruandes, et võidusõiduautod võivad oluliselt muutuda – vastandina praegustele sisepõlemismootoritele kasutatakse tulevikus ülivõimsaid elektrimootoreid ja lineaarinduktsioon-plasmamootoreid.

Võidusõiduautode kerematerjalidena kasutatakse süsiniknanotorusid ja grafeeni, mis tagavad tugevuse ja jäikuse väikese kaalu juures, aidates parandada auto juhitavust.

Kerematerjalide juures saab kasutada kuju muutvaid polümeergeele, mis võimaldaksid auto komponentidel kokku tõmbuda ja paisuda.

"See võimaldaks aerodünaamilisel kandepinnal oma profiili reguleerida, auto küljekarpidel kurvides laieneda või sirgetes osades maapinna mõju ja tõstejõudu muuta," lisas Pearson.

Polümeergeele saab tulevikus rakendada ka võidusõidurehvides, et ennetada nende kulumist. Kui tootmise ajal paigaldada 3D-prinditud rehvi miljoneid mikroskoopilisi orasid, saaks rehvi kuludes tuua pinnale aina uusi kihte. Neid

oleks võimalik vajaduse kohaselt liigutada, pidamise suurendamiseks välja lükata ja takistuse vähendamiseks lamedaks voltida.

Aruandes ennustatakse, et tulenevalt uuendustest spordiautodes võib tekkida vajadus võtta kasutusele androidjuhid. "Mõelge, kui autod suudaksid kiirendada ja pidurdada viis korda kiiremini kui praegused tippvõidusõiduautod. Peamised piirangud oleksid inimese reageerimisaeg ja füüsilised tegurid. Seetõttu näeksime ka androidide võidusõite," ütles Pearson.

Uued tehnoloogiad mõjutavad ka pealtvaatajate kogemust. Pearson väidab, et tulevikus rakendatakse liitreaalsust, mille abil saab nägemisväljale kuvada arvuti loodud kujutisi.

Tuleviku autospordi pealtvaatajate jaoks tähendab see, et üks isik näeb autol ühe sponsori nime, samal ajal kui tema kõrval olev inimene näeb vastavalt isiklikele eelistustele teist nime. Kui liitreaalsuse tehnoloogia ühendada online-videomängudega, saaksid pealtvaatajad ka ise sõidus osaleda.

Pealtvaatajate kogemust saab võimendada aktiivne nahk ehk meditsiinilise jälgimise jaoks otse nahapinnale trükitud elektroonika, mida oleks võimalik ühendada inimese närvidega. See võimaldaks tajusignaale salvestada ja taasesitada, et pealtvaatajad saaksid tajuda samu füüsilisi aistinguid, mida tunnevad autojuhid.

Kuigi kirjeldatud lahendused on veel küllaltki kauge tulevik, saavad autospordi sõbrad juba praegu tuleviku võiduauto loomisesse panustada, jagades enda mõtteid ja disainiideid aerodünaamika, jõuülekannete, pidurite ja rehvide alal.

Jagatud ideedest parimad ühendatakse lõplikuks projektiks, mille viib täide tuntud disainer. Vaata lähemalt: www.dunlopfutureracecarchallenge.com.