Möödunud nädalal avalikustati kahe USA tuntuma kaubamärgi ühishuvid.

Tuleb välja, et ketšupikontsern Heinz ja autotootja Ford Motors teevad koostööd teadusvaldkonnas, uurides, kuidas tomatikiududest saaks valmistada keskkonnasõbralikumaid materjale autoehituseks.

"Meie eesmärk on töötada välja vastupidav ja kerge materjal, mille kvaliteet küündiks meie sõidukeile esitatud kõrgete nõudmiste tasemele, kahandades samal ajal tootmistegevuse üldist mõju keskkonnale," selgitas Fordi plastmaterjaliuuringute osakonna tehniline spetsialist Ellen Lee.

Kontsern Heinz on sunnitud igal aastal utiliseerima rohkem kui kaks miljonit tonni tomatijäätmeid. Bioplastide kasutuselevõtt aitaks Fordil kahandada naftapõhiste kemikaalide rakendamist tootmisprotsessis.

Võib-olla tähendab see, et tulevikus lõhnavad autod rohkem nagu Itaalia restoranid kui autod.