Nelikveoline pistikhübriid Mitsubishi Outlander PHEV sai kirja tulemuse 6,7 eurot 100 kilomeetri kohta.

391 kilomeetri pikkune sõit leidis aset marsruudil Tallinn – Jägala – Jõgeva – Põltsamaa – Viljandi – Rapla – Tallinn.

Võitmiseks tuli teekonna läbimiseks kulutada kõige vähem raha. Reeglite kohaselt loetielektrienergia hinnaks 10 senti kilovatt-tunni kohta.

Tee peal võis teha piiramatu arvu laadimispause, kuid arvestada tuli kontrollpunktide läbimiseks ettenähtud ajapiirangutega.

Pikematel ülesõitudel ette nähtud 60 km/h lähenev keskmine kiirus tähendas, et kui maha arvestada laadimisele kuluv aeg, pidi elektriautode keskmiseks sõidukiiruseks olema ca 80 km/h.

Läbiti ka viis lisakatset, mille hulka kuulusid kiirendus-pidurduskatse, ajasõit Rapla kardirajal, konkurentide sõidukite tutvustus jm.

Mitsubishi i-MiEVi (Elmar Ots ja Andero Kaha) puhul osutus ligikaudseks energiakuluks 104 Wh/km, pistikhübriidi Outlander PHEV (Kati Nõuakas ja Siim Nõmme) kütusekuluks 5,2 l/100km. Seejuures oli rallil Outlander PHEV juhtimine ekipaaži esimene kogemus Mitsubishi hübriidautoga.

Varem on Mitsubishi i-MiEVid osalenud kahel Tallinna – Monte-Carlo elektrimaratonil ning jäärajavõistlusel Järvakandi Lumeovaal 2013.

i-MiEV on esimene seeriatootmises sõiduk, mis tarvitab edasiliikumiseks ainult elektrienergiat. Auto tippvõimsus on 49 kW ja suurim pöördemoment 180 Nm. Auto liitium-ioonakusid saab laadida tavalaadijat kasutades otse vooluvõrgust või Eesti ainulaadset ja laialdast kiirlaadijate võrgustikku kasutades.

Auto ostmiseks on võimalik taotleda riigi toetust kuni poole ulatuses sõiduki hinnast. Auto hind koos toetusega algab 14 750 eurost.

Foto: tootja (Outlander PHEV)

Mitsubishi Outlander PHEVis on ühendatud elektriauto innovaatilisus, Mitsubishi ralliajalooga legendaarseks saanud nelikveosüsteem ning Outlanderile omased mugavus, ruumikus ja sõidutunne.

Pistikuhübriid-tehnoloogia kasutamine tähendab eriti madalat kütusekulu ning väikest saasteainete hulka. Mitsubishi Outlander pistikhübriid-versiooni ostmiseks saab taotleda riigi toetust kuni 9000 eurot, koos sellega algab auto hind 34 900 eurost.

Autot saab laadida niitava- kui kiirlaadijatest. Outlander PHEV suudab ühe laadimise ja tankimisega läbida üle 800 km, tänu 52 km autonoomsusele elektri jõul saab igapäevased linnasõidud teha bensiini kulutamata.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena