Lancia saadab kaks automudelit minevikku (ja läheb ise ka?)
Lancia on enam kui sada aastat tegutsenud Itaalia autotootja, mis 1969. aastast kuulub Fiati gruppi. Viimasel paaril aastal hoogu kogunud langus müüginumbrites sunnib tootjat aga saatma õhtale esmalt Lancia Delta luukpära, seejäril Voyageri väikebussi ja kavatseb edaspidi müüa vaid Lancia Ypsilone ja neidki vaid itaallaste tarbeks.
Veel 2009. aastal tootis Lancia enam kui 113 000 aastat autot aastas, mullu oli numbriks 71 223. Müüki takistavad kõrged autohinnad, keskpärane kvaliteet, Fiati poliitilised otsused ja valiku kokku kuivamine. Ja just Fiat-Chrysleri juht Sergio Marchionne tegi otsuse, et edaspidi müüakse Lanciaid vaid Itaalia siseturul.
Ja nagu väljaanne Autoevolution järeldab, võib see kaubamärk kaduda tasapisi ka Itaalia turult. Esmalt saadetakse sel aastal igavikku Lancia Delta luukpärad, järgmisel aastal lõpetatakse ka Voyageri väikebusside tootmine. Alles jääks vaid Lancia Ypsilon, kuid nagu autoajakirjanikud hästi teavad, ei ole vaid ühe automargiga Euroopa turul ellujäämine võimalik.
Fiat on tegutsenud autotootjana juba 1899. aastast alates. 1968 ostis ta ära Lancia, aasta hiljem sai Ferrari osanikuks, 1986 võttis üle ka Alfa Romeo ja 1993 Maserati kaubamärgid, tänavu sai aga täie kontrolli ka Chrysleri grupi üle. Nii toodabki Fiat täna 12 erinevat marki autosid: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Ferrari, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Ram Trucks ja SRT.
Lancia edasikestmiseks pole igatahes kõige parem aeg. Lancia Flaviast tehti juba uue nimega Chrysler 200, Lancia Themast Chrysler 300. Niigi müüakse Briti saartel juba kaubamärke Chrysler Delta, Chrysler Voyager ja Chrysler Ypsilon.