Volkswagen otsustas praegust, 2009. aastast toodetavat mudelit sellest hoolimata veel värskendada. Käisime VW väikeautot proovimas Müncheni ümbruses, kirjutab WHATCAR?

Välimus

Isegi kõrgema kategooria autohuvilistel on "uut" Polot "vanast" päris keeruline eristada.

Autoninas on muutusi kõige rohkem - uue kuju said kaitseraud ja alumine õhuvõtuava, ka esilaternate sisekujundus uuenes - muuhulgas seetõttu, et nüüdsest saate Polole tellida valgusdiood-esituled.

Uue välimuse sai ka tagakaitseraud, kuid küljelt pole uuendusi peaaegu märgata.

Kahe sentimeetri jagu tõstetud vedrustuse ja maasturlike ehispaneelidega CrossPolo Eestis müügile ei tule.

Sisemus

Interjööri kujunduseski ei maksa revolutsioonilisi muudatusi otsida. Tõsi, näidikuplokk on uus ning rooliratas Golfilt tuttav kolmekodaraline.

Plastmaterjalid on korralikud ja koostetöö hea. Ruumi on esiistmetel piisavalt: kaks tursket meest mahuvad kõrvuti istuma ilma liigse küünarnukitundeta. Pealegi mahub nende taha veel kaks täiskasvanut.

Pole ka ime, on Polo ju peaaegu täpselt sama mõõtu kui II põlvkonna VW Golf, mis ometi toimis täieõigusliku pereautona. Vaid pakiruumi mahult (280-952 l) jääb Polo vanemale liigikaaslasele pisut alla.

Pakiruum on aga korrapärane ja topeltpõhjaga. Tänu viimasele moodustub tagaistmete kokkuvoltimisel kenasti horisontaalne astmeteta pind.

Kuid tähtsaima uuendusena tuleb märkida uute infolustisüsteemide kasutuselevõttu. Nende liides MirrorLink võimaldab ühendada nii mobiiltelefone - muuhulgas helistamiseks - kui ka teisi seadmeid, näiteks tahvelarvuteid või meediamängijaid.

Nutiseadme-äppe saab käivitada Polo 800 x 480 piksli suuruselt puutetundlikult ekraanilt. Auto valib, missugused rakendused on sõidu ajal lubatud, millised mitte.

Volkswageni teatel ühildub MirrorLink kindlasti Samsungi, HTC ja Nokia toodete ning mitmete operatsioonisüsteemidega, kuid oma CarPlay-liidest arendav Apple jääb kõrvale.

Foto: whatcar.ee

Mootor ja jõuülekanne

Siin peitubki mudelivärskenduse olulisim osa. Uued jõuallikad täidavad saastenormi Euro 6 ning kulutavad senistest vähem kütust.

Üheliitrine kolmesilindriline ottomootor on saadaval 60- ja 75-hobujõulisena, neljasilindriline 1.2 TSI aga annab 90 hobujõudu. Diisleid esindab praegu ainult kolmesilindriline 1,4-liitrine 75 või 90 hobujõuga TDI.

Üldiselt komplekteeritakse autod viiekäigulise käsikäigukastiga, kuid 90 hj mootorite juurde saab tellida 7-käigulise DSG-automaatkäigukasti.

Lähemal ajal jõuavad müügile ka 110- ning 150-hobujõulised ottomootorid, veidi hiljem arvatavasti 192 hobujõudu arendav GTI. Diislite valikut täiendab 105-hobujõuline.

Ametlikel andmetel kulutavad ottomootoriga Polod 100 kilomeetrile keskmiselt 4,7 kuni 4,8, diislid aga 3,4 liitrit kütust.

Loe täisteksti ja vaata fotogaleriid saidil WHATCAR?