New Yorki ehitatakse 185 miljoni eest tunnel, mis võibolla ei viigi kuskile
Ligemale 250-meetrine, kümme meetrit sügav betoonist tunnelilõik valatakse maasse Manhattani läänekaldale, lootuses, et kunagi saadakse kokku mitu miljardit dollarit, mis vaja Hudsoni jõe alla uue raudteetunneli ehitamiseks. Maksma läks see väike optimistlik tunneliprojekt 185 miljonit dollarit ja põhjus, miks ta rajati juba enne kui jõe aluse tunneli kava üldse tõsiselt plaanis on, tuli kinnisvaraarendajate võidujooksust.
Raudteetunnel on raudteekontserni Amtrak plaanides, samas kui teised kinnisvaraarendajad kavandavad just selle kohale kuue suure pilvelõhkujaga linnaosa. Ja seega valatakse tunnelisuu juba ette ära, et teised seda väljapääsu kinni ei ehitaks.
Jõealuse raudteetunneliga on juba see häda, et New Jersey kuberner Chris Christie pani veto sellele 8,7 miljardi dollarilisele suurprojektile. Samas on selge, et kaks senist tunnelit Manhattani ja vastaskalda vahel ei suuda enam rohkem ronge läbi lasta, pealegi ujutas orkaan Sandy nad 2012. aastal ka üle. Amtrak nähtavasti arvab, et suudab osariigi vetot kummutada, on ju New Yorgi võimud siiski nähtavasti nende selja taga...
Pärast pilvelõhkujate rajamist oleks tunneli kaevamine nende alla olnud juba kaelamurdev ettevõtmine. Raha võeti ajutisest Sandy-kahjude katmiseks loodud fondist. Ja tunnel, mis praegu ei vii kuskile, valmiks aastal 2015.
Suurem kinnisvaraarendus tahab senisest Hudsoni kaldal asunud vanast raudteedepoost ehitada uue Hudson Yardsi ärikeskuse.