Air France'i reisilennuk pääses Moskva kohal ime läbi kokkupõrkest pommitajaga Tu-95
Lennukompanii Air France reisilennuk Airbus A319 oleks Moskva õhuruumis peaaegu kokku põrganud Venemaa strateegilise pommitajaga Tu-95. Vahemaa lennukite vahel oli Prantsuse piloodi sõnul vaid umbes sada meetrit ning kuulda oli sõjalennuki mootorite mürinat, kirjutab Vene ajaleht Izvestija Rosaviatsija informeeritud allikatele viidates.
Venemaa lennujuhtide riikliku korporatsiooni lennuliikluse organiseerimise peadirektor Igor Moissejenko kinnitas, et selline intsident leidis aset ja toimub selle uurimine, kirjutab Izvestija.
„Lennukompanii Air France KLM piloot esitas protestinoodi, milles teatas, et lähenemine oli nii ohtlik, et kabiinis oli kuulda propellerite müra. Moskva õhuliikluse juhtimise automaatse keskuse juhtkond leiab aga, et mingit ohtlikku lähenemist ei olnud,“ ütles Rosaviatsija allikas Izvestijale. „Prantsusmaa välisministeeriumi kaudu jõudis protestinoot Rosaviatsija rahvusvahelisse osakonda.“
14. märtsil napilt ära hoitud lennukatastroofis osales Air France KLM-i reisilennuk Airbus A319 pardanumbriga FG-RXC, mis oli lennul AF-1645 Moskva Šeremetjevo lennuväljalt Pariisi Charles de Gaulle'i lennuväljale. Lennuk sattus ohtlikult lähedale sõjalennukile Tu-95 ja oleks sellega peaaegu kokku põrganud. Reisilennuk oli Vnukovos asuva Moskva lennuliikluse automaatse juhtimiskeskuse lennujuhi juhtimise all.
Airbus tõusis 8000 meetri kõrgusele ja lennujuht hakkas selle suunamist üle andma oma kolleegile. Vähem kui minut enne seda üleandmist teatas esimene lennujuht pilootidele, et edelast on oodata teise lennuki Air France'i lennuki kursile laskumist. Tol hetkel pidi teine lennuk asuma Airbusist tuhat jalga kõrgemal. Tuhat jalga (305 meetrit) on kahe lennuki vaheline minimaalne ohutu kaugus õhus.
Prantslasele öeldi allika teatel, et kurssi lõikav lennuk tõuseb kõrgemale ja prantslane kinnitas selle informatsiooni kättesaamist. Kui piloot oli teise lennujuhi kontrolli alla läinud, kandis ta aga ette, et avastas ootamatult enesele ohtlikust lähedusest, vähem kui saja meetri kauguselt, maailma kiireima propellerlennuki Tu-95 ja kavatseb protestinoodi kirjutada, mida ta ka tegi. Ohtliku lähenemise hetkel lendas pommitaja edela poolt laskudes, reisilennuk aga suundus läände ja võttis kõrgust.
Izvestija selgitas seejuures välja, et lend AF-1645 oleks pidanud startima kell 14.50 Moskva aja järgi, kuid tegelikult tõusis õhku kell 15.03.