Fännid halavad, et legend on hukatud; vähem fännid on uudishimulikult ootevalmis; ja automüüjad rõõmustavad intriigi üle, sest see lisab usku, et Cherokee näol on areenile astunud tõsiseltvõetav konkurent senistele lemmikutele, Honda CRV-le, Subaru Foresterile, jt (aga miks mitte ka premium-taotlusega maastureile nagu BMW X3 või Volvo XC60), vahendab WHATCAR?

Chrysleri Jeep-grupi disainipealik Mark T. Allen, kes ütleb, et on Cherokee fänn alates 1984. aastast, mil esimene XJ müüki jõudis, ei salgagi, et vastuolulisus on läbimõeldud otsus. Ja peamine vastuolu peitub Cherokee nime sobivuses uuele masinale!

Intriig on püsti pandud. Müüginumbrid peaksid samas suunas tõusma.

Pilkupüüdev "pehmo" välimus

See, kes Mark T. Alleni töögrupis esimesena "pehmo-Cherokee" kontseptsiooni lauale pani, ei ole teada.

Aga välimusega kaasnevad kuulujutud ja plagiaadisüüdistused aitavad masinat turundada: levib müüt, et "pehmo" on joonistanud Alfa-Romeo disainerid; ja kes ka tegi, on ta Citroen Picasso uue facelifti üks-ühele maha viksinud – kui see just vastupidi ei olnud.

Pehmus ja kitsas kulmukaar on aga taotluslik: loojad usuvad, et ka viie aasta pärast on Cherokee piisavalt värske, et järelturul kenasti kohta hoida.

Seitse radiaatoriribi on alles, aga neid võinuks seal olla ka viis või kolmteist – kui keegi veel ei tea, siis Jeep on läbi aegade tegelikult oma tähtsamat tunnusmärki varieerinud vastavalt meeleolule.

Ümar, horisontaalsete läbilõigetega tervik on silmale üldiselt kena vaadata. Massiivsed, kõvast plastikust stanged ja koopakaitsed annavad eest ja tagant elegantsele masinale rohmaka alatooni "pealt uih! alt vuih!" – nagu ütleb kõnekäänd.

Sarmikalt kitkutud kulmud – tilgakujulised biksenoon esituled, on vaatamisväärsus omaette; iseasi, kas kitsad tagatuled sellega praktiliselt harmoneeruvad… midagi oleks võinud jääda XJ klassikast ju alles. Maitse asi, muidugi.

Foto: WHATCAR?

Disainipaabel salongis

Esmapilgul nagu Grand Cherokee – suure ekraaniga navi, maitsekas, loetav graafika; teekonna planeerimisel kuvatakse olulised pöörded ja mahasõidud juhi ette näidikuplokki; pehmed, toekad istmed; igas suunas liikuv Chrysleri klassikaline rool, raadionuppudega tagaosas...

Sisse istudes hakkab siiski pisitasa kohale jõudma, et tegu on Compassi ja Grandi vahepeal oma kohta otsiva neljarattalisega.

Koostekvaliteet jätab soovida: istmete plastikservad on teravad, õmblused on robustsed, nahk kohati kortsus ning tooli külgi katab naha asemel vetthülgav tekstiil. Kõrvalsõitja istet saab küll ventileerida ja soojendada vastavalt soovile, aga istumisasendit peab kohendama käsitsi.

Loe täisteksti saidil WHATCAR?