• Võimas ja ökonoomne diiselmootor
• Suurepärane maastikusuutlikkus
• Uinutav turvalisus ja sõidumugavus

Testiautoks oli kõrgeimas, Summit-varustusastmes 3-liitrise V6 turbodiiselmootoriga, 8-käigulise automaatkastiga Grand, mille hind algab 55 800 eurost.

Juhi töökoht naise pilgu läbi

Ehkki Eesti teedel kohtab järjest enam kombot “väike naine, suur auto”, ei saa ma öelda, et Grand Cherokee oleks mulle üleliia istmiku-ja käe järgi. Ülimalt mugav, igapidi reguleeritav iste, rool, mida saab liigutada üles-alla, ette-taha, see kõik loob eeldused sobiva sõiduasendi saavutamiseks.

Paari minutiga suudan saavutada kompromissi, kus masin ei tundu enam hiigelsuurena ning mu nina ulatab üle rooli, aknast välja vaatama.

Ühtpidi on väga kindel tunne – sõites ei saa arugi, et väljas on libedus ja lumi ja kaasliiklejad hammastega rooli küljes, et teel püsida; teisalt säilib pisuke ebakindlus, kas ma seda suurt ja jõulist elukat piiripealses olukorras hallata suudan?

Kõige suurem mure tundub olevat jalgade asendiga – kui istmepadi on kergitatud sobivasse, peaaegu maksimaalsesse kõrgusse, jäävad pedaalid pisut ebakindlalt varbaulatusse.

Oleks ma lapsena hommikuti korralikult putru söönud, oleksin viis sentimeetrit pikem ja mingit häda ei oleks, praegu pean olema topelt tähelepanelik, et olulisi hetki liikluses mitte maha magada.

Grand Cherokee pakub juhile peaaegu lõpmatu nimekirja mugavusvarustust, sh digitaalset infovälja, mis teavitab sind pea kõigest- rehvirõhust kohvipauside ja lemmikmuusika valiknimistuni.

Paraku jääb palju võimalusi proovimata, sest keskendun turvalisele sõidule ega näpi samal ajal nuppe. 8,4-tollisel ekraanil kuvatav navi on muidugi ülimugav, aga veel mugavam oleks, kui teekond dubleeritaks ka esiklaasile.

Suure tõenäosusega kulub pakutava virr-varriga harjumiseks ja tutvumiseks umbes nädal ning võimalus, salvestada endale sobivam eelvalik, lihtsustab infovälja ohjamist oluliselt.

Quadra-Drive® II 4WD sobib turbodiislile nagu suhkur kohvisse

Grand Cherokeel on Summit varustusastmes peal Jeebi pideva neliveo tippmudel Quadra-Drive® II koos Selec-Terrain süsteemiga, mis annab võimaluse, valida tee või maastiku profiili ning seeläbi reguleerida mootori veojõudu.

Lisaks aeglustile ja nutikale haardumise jagamisele telgede vahel on sel ka tagasilla elektrooniliselt juhitav piiratud libisemisega diferentsiaal.

Minusugustele, vähem kogenud off-roaderitele, on valikus automaatne režiim, millega proovisin ära kõik erinevad maastikuprofiilid.

Midagi ei juhtunud, teelt välja ei sõitnud, ümber ei läinud; aga Selec-Terraini suunatud võimalusi kasutades, oli sõita pisut kindlam, sest masin oli justkui aegsasti ettetulevateks raskusteks ette valmistatud.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena