Ei tasu siinkohal meelt heita, sest internet on suur ja lai ning sinu tulevased kliendid ju lihtsalt ei tea, et sa olemas oled.

Oma kodulehe tegemine ongi natuke selline Vanalinna kangialusesse poe tegemine – asukoht ju on hea ja kauguses inimesed liiguvad, kuid mitte keegi ei leia sinu poe pisikest ust üles, kirjutab Digiabi.ee.

Ülalpool näites toodud poekese puhul tasuks arvatavasti panna välja tahvel infoga, jagada ukse ees flaiereid ja teha reklaami kohalikus lehes.

Kurb uudis on see, et internetis ei ole meil samas võimalik külastajat silmast silma veenda – aga hea uudis on see, et internetis saab enda olemasolust teada palju odavamalt ja palju suuremale auditooriumile.

Suure tõenäosusega kõiki järgnevat üheksat punkti te kohe rakendada ei saa, aga piisab ka alguses sellest, kui paar neist soovitustest ellu viite.

Lisa koduleht otsimootorisse neti.ee

See on tegelikult hämmastav kui palju inimesi eelistab Google'i ajastul ikkagi sellist kataloogi-tüüpi otsingut.

Kindlasti tasub neti.ee's nähtav olla ja seda saate teha lihtsalt – saatke lihtsalt oma kodulehe info webmaster@neti.ee ja minu kogemus näitab, et reageeritakse üsna mõistliku aja jooksul.

Lisa koduleht keskkonda metrix.station.ee

Seda taaskord eelkõige selle väärtusliku lingi nimel, et Google sind kiiremini hindama hakkaks ja sinu lehe sisu ka otsingutulemustes välja tuleks.

Lisa ajaveeb lehele blog.tr.ee

Kui sul on blogi, siis kindlasti lisa see lehele blog.tr.ee.

Hea postitus võib tuua kümneid uusi külastajaid ja lisaks iga postitus annab väärtusliku lingi ka sinu kodulehele.

Facebooki-leht koos algse reklaamiga

Kui sa just 70+ vanuses vanaproadele või väga noortele teismelistele oma tooteid/teenuseid tutvustada ei taha, siis on Facebook see sotsiaalmeedia kanal, millest võib kasu olla.

Samas kui sul on väga spetsiifiline toode väga kitsale inimgrupile, siis pole mõtet energiat raisata.

Kõige lihtsam otsustada, et kas sinu firma vajab Facebooki-kodulehte või mitte on see, kui hindad oma potensiaalsete klientide arvu (asukoht, vanus, sugu jne) ning arvutad kui suur % Eesti elanikkonnast see on.

Kui su toodet teenust võiks vaja minna 5% või enamal inimestest vanuses 15-65, siis tasub kindlasti Facebooki-leht teha.

Kui see number on kuskil 2-5%, siis tee leht, kui viitsid sellega tegeleda – alla 2% puhul on väga keeruline lehte reklaamkanalina tööle panna.

Ristviited

Viide ehk link kodulehel on väga kasulik kraam eelpool nimetatud põhjustel. Muidugi on palju kohti, kust seda osta saab, kuid tihti on hoopis kasulikum lingivahetus.

Näiteks kui sa avad väikese kohviku kuskil Mustamäel, siis miks mitte teha lingivahetust lähedalasuvate firmadega.

Suure tõenäosusega nende klient vajab ka sööki ning kui lingi lisamine kodulehe ei tundu naabruses oleva autoremonditöökoja jaoks atraktiivne, siis luba viite eest vastu näiteks lauarääkijad või flaierid letil.

Kui sul on online-äri ja tegeled näiteks tehnikavidinate müügiga, siis tasub just selle blogi taoliste lehtedega lingivahetust teha. Muidugi võid sa avastada, et netis saab osta endale linke kohe hulgim, aga seda strateegiat ma kasutada ei soovita.

Lingifarmid on otsingumootorite silmis väga pahad ja kui ükskord sellise lingiostmisega Google'ile vahele jääd, siis sinu koduleht ei tõuse otsingutulemustes kunagi enam 100. kohalt kõrgemale.

Foorumid

Tänapäeval on foorumeid iga teema kohta – alates mesilaste pidamisest kuni autohoolduseni ja kõik, mis jääb nende vahele.

Uuri välja, mis foorumites käivad sinu kasutajad ja tee sinna firmanimeline kasutaja. Kindlasti ära hakka kohe igas teemas rääkima kui hea sa oled ja kui odav kaup sul on. Pigem võta vestlustest osa teemades, mis on sinu tegevusvaldkonnaga seotud ning kui postitustele on võimalik allkirja lisada, siis maini oma firmat seal (aga tagasihoidlikult).

Samuti olen ise kasutanud strateegiat, et kui mõni teema on foorumites tihti tõstatatud, siis teen blogisse antud teemal postituse ja siis jagan seda postitust – kui see teemasse on, siis üldiselt ükski foorumiadmin ei pahanda.

Facebook Ads

Kahjuks tasuta lõunaid ei ole ja selline pidev blogimine või foorumite külastamine nõuab aega ja süvenemist. Kui sul on vähe aega, siis tasub ikkagi tutvuda Facebook Adsi võimalustega.

See on ainuke reklaamikanal, kus saab vägagi mõistliku hinnaga suunata reklaami väga kitsale sihtgrupile – näiteks saad teha reklaami ainult Mustamäega seotud 18-35aastastele naisterahvastele või siis Tartu meestele, kellel on Androiditelefon. Olgem ausad – nii personaalset lähenemist ei saa isegi tänaval inimestega suheldes teha.

Google Ads

Teine hea reklaamikanal on Google Ads. Kui Facebookis saad reklaamida kindlale sihtrühmale, siis Google Adsis saad reklaami näidata, kui otsitakse kindlaid märksõnu.

Aga arvesta, et mida üldisem märksõna, seda kallim on kliki hind – kui pakud juuksuriteenuseid Tartus, siis ära võta märksõna "juuksur", vaid "juuksur Tartus".

Häid vihjeid märksõnade kohta saad Google Analyticsist – vaata, milliseid märksõnu inimesed kasutavad enne sinu lehele jõudmist.

Lisa pidevalt uut põnevat sisu

Kas siis teed eripakkumisi, postitad uudiseid või pead blogi. See annab nii inimestele kui otsingumootoritele põhjuse pidevalt tagasitulemiseks ning samuti tekitad neis positiivset emotsiooni.