Kas Facebook on vanaks jäänud? Soome noorte arvates vist küll
Facebookil on üle maailma 1,31 miljardit kasutajat, kellest 680 miljonit läheneb suhtlusvõrgustikule juba mobiili- ja nutiseadmete kaudu. Aastaga on kasutajate hulk kasvanud viiendiku, kusjuures kõigist kasutajaist 48 protsenti logib sisse iga päev ja viibib lehel keskmiselt 18 minutit. Facebooki võidukäik pole kaugeltki veel peatunud.
Samal ajal on vähemalt Soomes tekkinud omapärane trend, et alla 17-aastased noored on hakanud Facebookist ära minema, ja ka need, kes Facebookis püsivad, kasutavad erinevaid suhtlusvõrgustikke korraga. Nii on WhatsApp ja Instagram, samuti YouTube korjanud järjest enam kasutajaid. Ka kiirsõnumiteenus Kik.com kogub populaarsust.
Eriti WhatsAppi teated panevad tänapäeval noorte sidevahendeid pidevalt piiksuma, peaaegu kogu aeg on seal mõni keskustelu aktiivselt käimas. Isegi omavaheline rääkimine on jäänud tahaplaanile, sest enamik suhtlusest käibki läbi tekstisõnumite. Ja noored ei saa isegi duši all käies enam telefoni käest pandud.
Vanemate inimestega on veidi teine lugu. Kui nad on juba vaevaliselt Facebooki-suhtluse selgeks saanud, siis nad on sellele ka üldiselt truud, kirjutab Helsingin Sanomat.
WhatsApp on nelja aastaga suutnud oma kasutajaskonna kasvatada juba 400 miljonini, ning iga ööpäevaga vahendavad nad kümneid miljardeid tekstiteateid. Twitter ja Google+ on kumbki oma 500 miljoni kasutajaga veel ees. Instagram oli mullu kasvanud 150 miljoni kasutajani üle maailma.
Enam kui saja miljoni kasutajaga suhtlusvõrgustikke kokku lugedes tuleks mainida kohti nagu Bebo (117), Formspring (290), LinkedIn (200), Orkut (100), Tagged (100), hiinlaste Qzone (480) ja Renren (160) ning Sina Weibo (300 miljonit kasutajat), kui uskuda Wikipedia andmeid. Suhtlusäppi Line kasutab juba 300 miljonit inimest. Kik on jõudnud saja miljonini.
YouTube'i videokeskkonda külastab iga kuu enam kui miljard inimest.