Kahekordne omnibus pandi Briti saartel käima esmakordselt 1847. aastal, kuigi esialgu oli tegemist hobuomnibussidega, mille kahele korrusele mahtus kuni 42 inimest ja mida pidi vedama kaks-kolm hobust. Ja vihmaga ei kaitsenud teisel korrusel sõitjaid miski. Teine korrus katust ei omanud.

sciencehistorylover.wordpress.com
Mootor monteeriti esimestele kahekorrusellistele omnibussidele alles 1908. aastal, hobused kadusid viimastel eest lõplikult 1937. aastal. Vahepeal panid ka prantslased sellised ühissõidukid liikvele, kuni 1911. aastal üks neist koos reisijatega külili kukkus. Enne 1966. aastat Prantsusmaal kahekorruselisi vahepeal ei nähtud.

Londoni punane

Aga briti ja eriti Londoni sümboliks kujunesid 1956. aastal sõitma pandud Routemasteri kahekordsed bussid. Tänaseks on nad rohkem muuseumiobjektid, aga kahekorruselisus on lõplikult ka bussiehitajate seas läbimurde teinud, neid näeme juba igal pool maailmas ja kahekorruseliste bussidega on olnud võimalik sõita ka Eesti liinidel.

Kahekorruselised trammid

Austraalias pani Hobarti linn 1893. aastal käima esimesena maailmas kahekorruselised elektritrammid. Briti kolooniates olid nad laialdaselt moes, kuigi enamikul liinidel (Briti saartel, Indias, Lõuna-Aafrikas jne) kadusid nad 1960. aastatel. Hongkong on aga tänaseni kuulus oma kahekordsete trammidega.

Kahekorruselised trollid

Kui juba kahekorruseliste keredega sõidukeid järjest tehasest välja tuli, siis kuuekümnendatel aastatel olid Briti linnades nendele ka sarved pähe pandud ja sõitsid mööda trolliliine. Neid nähti ka Saksamaal, Portugalis, Hispaanias, mingil hetkel isegi Venemaal Moskvas. Pärast 1997. aastat selliseid asju enam kuskil maailmas ei näe, Hongkong katsetas viimati 2001. aastal ja loobus.

Kahekorruselised rongid

Kahekorruselisi rongivaguneid nähti juba 1935. aasta Saksamaal, seitsmekümnendatel toodeti neid mitmele Ida-Euroopa riigile, uuemal ajal on kahekorruselised rongid kasutusel juba nii mitmes riigis, et neid kokku lugeda juba keeruline.

Saksamaal:
Indias:

Kahekorruseline köisraudtee või lift

2012. aastal pandi Šveitsis sõitma kahekorruseline köisraudtee, uuemal ajal on mitmeski linnas aga ehitatud kõrghoonetele kahekorruselisi lifte.

Kahekorruseline lennuk

Teise maailmasõja ajal ja järel katsetati kahe korrusega lennukeid, kuigi esimene tõeliselt laialt levinud selline lennuvahend oli Boeing 747: teisele korrusele küll igaüks ligi ei saanud. Airbus A380 on nüüd aga juba avalikult kahe korrusega reisilennuk.

Laevadest me siin ei räägi, ajalugu läheks liiga pikaks.