Ülehelikiirusel reisimine tuleb taas... kuid ainult kõige jõukamate jaoks
Pärast seda, kui Concorde'i reaktiivreisilennukite kasutamine majanduslikel kaalutlustel lõpetati, on lennureisijad pidanud läbi ajama helikiirusest aeglasemate õhumasinatega.
Bostonis tegutsev uus kosmoselennundusettevõte kavatseb selle vea parandada — vähemalt kõige suuremate kröösuste jaoks.
Spike Aerospace esitles hiljuti sellise lennuki kontseptsiooni, mis ettevõtte hinnangul võiks ärimaailma eliidile pakkuda stiilset ülehelikiiruselist lennureisiteenust.
Kavandatav S-512 kujutab endast väikest, vaid 18 istekohaga lennukit, mille ökonoomseim lennukiirus (cruising speed) küündib 1,6–1,8 kordse helikiiruseni.
Tõsi, Concorde'i hiilgeaegadel saavutatud tippkiirustele jääb see küll veidi alla, kuid kahandaks piisavalt jõuka reisijatekontingendi jaoks lennureisi kestust ometi kaks korda.
Esialgu veel varajases arendusjärgus lennukit S-512 turustatakse era-korporatiivlennukina — sellisena, mille hind ei kujune tõenäoliselt väiksemaks 80 miljonist USA dollarist.
Spike Aerospace kavatseb hakata klientidele pakkuma kabiinikohti oma lennukitele, kuid mitte veel lähiajal. Isegi esimesed erakasutuseks mõeldud lennukid jõuavad stardirajale mitte enne 2018. aastat.
Kindlasti on huvitav näha, kuidas lahendatakse ülehelikiiruselise lennuga seonduvad tehnilised komistuskivid nagu näiteks helibarjääri ületamisega kaasnev mürin, mis võib kujuneda suurimaks takistuseks regulatiivorganite heakskiidu saamisel.
Igatahes hakkab S-512 broneeringuid vastu võtma juba järgmisel aastal.