Nädal tagasi teatasid omanikud, et alates 2017. aastast GM Holden Ltd enam autosid ega nende osi ei tooda. Austraalia on pidanud seda autotootjat oma rahvuslikuks uhkuseks, aga nüüd selgub, et teisel pool ookeani otsuselangetajates selliseid emotsioone ei ole.
Holdeni logo. abc.net.au/radionational

Nelja aastaga on Holdeni töötajate arv vähenenud järjest ja detsembris on palgal veel vaid 2900 inimest, aga ometi näeb Austraalia valitsus nüüd tohutult vaeva, et neile uut tööd leida.

Isegi saja miljoni Austraalia dollari suurusest abirahast, mis aitaks Holdeni töötajatel uue elukutse selgeks õppida, ei piisa. Ametiühingud kuulutasid peaminister Tony Abbotti abipaketi lihtsalt solvanguks Holdeni töötajaile.

Holdenid 1920. aastatel:
Holdeni tehas 1948. aastal:
Holden 1970. aastatel:
Holden Rodeo (2003):

Austraalia autotööstus valmistub praegu üldse viimsepäeva saabumiseks, sest Ford sulgeb oma tehased seal 2016. ja General Motors siis 2017. aastal. Mullu toodeti rohelisel mandril 210 000 autot, rekordiks jääb 1970. aasta ligemale pool miljonit. Kui arvestada, et teised üleilmsed suurnimed on oma tehased Austraalias juba varem sulgenud, viimati Mitsubishi 2008. aastal, siis jääb ainsaks "kodumaiseks" autotootjaks Austraalias Toyota.

Holden Commodore on olnud ka sel aastal müüdumaid autosid Austraalias: