Masinad, millega Niki Lauda maailma kuulsaimate vormelipilootide hulka tõusis
Kinodesse jõudev film Rush (e k Võidu nimel), püüab näidata vormelimaailma läbi ühe kuulsaima piloodi, austerlase Niki Lauda karjääri. Tänased vormeliülekannete vaatajad saavad tema lõbusaid kommentaare siiani kuulata ka Saksa telekanali RTL ülekannetes, kuigi pärast Michael Schumacheri ja Sebastian Vetteli hiilgepäevi enam Lauda kolm MM-tiitlit nii vapustavad ei tundugi.
1970. ja 1980. aastate vormel-1 oli siiski veidi erinev praegusest. Siinkohal pakub Forte kokkuvõtte tegeliku Niki Lauda karjäärist. Järgmise aasta veebruaris saab ta 65-aastaseks.
March
1971 ja 1972 sõitis Lauda meeskonnas STP March Racing Team, alustades katkestamisega 1971. aasta ainsal sõidul ja saavutamata ühtki punkti 1972. aastal.
1971. aasta March 711 juhib kõigi aegade inetuimate F1-masinate edetabelit:
BRM
1973. aastal sõitis Lauda Marlboro-BRM meeskonnas, saades seekord ka esimesed kaks punkti, viienda kohaga Belgias.
Ferrari
Brabham
1978. ja 1979. aasta, seekord Parmalat Racing Teami meeskonnas ja Brabhami masinatega Laudale edu ei toonud. 1978. aastal sai ta küll kaks etapivõitu, aga nurjunud 1979. aasta järel lahkus ta sarjast üldse.
McLaren
Mitte iga vormelisõitja ei saa võimalust come-backiks, aga Lauda sai. 1982-1985 sõitis ta jälle, nüüd Marlboro McLareni meeskonnas, saades 1982. aastal kaks etapivõitu, jäädes võiduta 1983. aastal, tulles kolmandat korda maailmameistriks 1984. aastal ja võttes viimase etapivõidu 1985. aastal.
Kokku on Lauda kontol 25 etapivõitu, aga tema ajal oli aastas ka vähem etappe kui praegu.
Lauda Air ja Niki
Väljaspool vormeliradu on Lauda olnud edukas lennundusärimees, kuigi tema 1985. aastal asutatud lennukompanii Lauda Air lõpetaski tegevuse tänavu kevadel. Tema 2003. aastal asutatud uus lennukompanii Niki lendas viimatistel andmetel kokku 22 lennukiga, 15 Airbusi ja seitsme Embraeriga.