TopGear Eesti õpetab: 11 vajalikku asja, mis talvel peaks autos kaasas olema
Talve pole mõtet karta, aga valmis tuleb ikka olla. Kui sõidad hommikul Ülemiste järve tagant Peetri külast Tallinnasse Liivalaia tänavale ja õhtul tagasi, pole vaja loodusjõudude pärast eriti muretseda. Aga kui talvel pikemaid sõite ette võtta, tasub ka mustale stsenaariumile mõelda.
Alles see oli, kui Padaorus mitusada autot korraga lumevangi jäi. Seal tuli päästeamet appi, aga kui su auto kuskil metsa vahel otsad annab, väljas on –20 kraadi ja lund tuiskab?
Kõige parem on muidugi niisugusesse olukorda sattumist vältida. Alustada võiks ilmateatega tutvumisest ja kui ikka on oodata tuisku või tormi, siis kaaluda – kas ma pean praegu sõitma? Kui peab, siis peab. Ent mobiiltelefoni aku olgu täis ja auto kütusepaak samuti. Aga äpardusi võib ette tulla ka ilmast sõltumatult.
TGE korjas kokku hulga kasulikke asju, mis talvisel autosõidul kaasas võiks olla. Et kole suur hunnik, mis autosse ära ei mahu? Ega neid nüüd nii palju ka pole. Ja reaalses elus võib paljud neist vidinatest pista kokku näiteks vanasse spordikotti, mis pakiruumi nurgas kuigi palju ruumi ei võta.
TEKK
Voodiriidena teenistusaja läbinud tekk võib autos veel aastaid kaasa sõita. Häda korral saab ise sinna sisse sooja pugeda. Aga teki võib vajadusel ka esiklaasile visata, et see jäässe ega härma ei läheks.
LUMEKETID
Kui sa sõidad tihti metsa ja mäe taha, ja eriti veel maasturiga, siis tasub mõelda ka lumekettide ostmisele. Auto läbivus paraneb nende toel uskumatult. Kette müüakse paarikaupa, kaherattaveoga autole piisab ühest sellisest kohvrist.
KÄIVITUSJUHTMED
Möödapääsmatu talvevarustus. Isegi kui sul endal neid tarvis ei lähe, siis mõni hättasattunud sõber või naaber tuleb kindlasti abi paluma.
PUKSIIRKÖIS
Elementaarne, Watson.
TALVINE KLAASIPESUVEDELIK
Klaasipesupaagi seis tasub alati enne pikemat sõitu üle vaadata, kuid lisaanum pakiruumis ei tee kunagi paha. Pesuvedelikul on halb omadus kõige ebasobivamal momendil otsa saada.
LABIDAS
Labida valikust saaks vabalt mitu lehekülge kirjutada. Labidas ise võib olla metallist või plastist, aga seda ostes tuleb erilist tähelepanu pöörata labidavarrele. Õhukeseseinaline plasttoru prõksatab kohe pooleks, kui labidaga jäist lund kangutada. Ja kui auto lumme kinni jääb, on see lumi kindlasti jäätunud ja/või kokkupressitud.
HARI JA KAABITS
Mõlemad on talvel igapäevased tarbeasjad ja üheks tööriistaks kokkuühendatuna eriti tõhusad.
JÄÄSULATAJA
Teeb aknad ja peeglid jäitest puhtaks ilma kaapimata ja klaasi kriipimata.
OTSMIKULAMP
Auto elektrisüsteemist sõltumatu valgusallikas kuulub elementaarse turvavarustuse hulka. Otsmikulamp on taskulambist parem selle poolest, et jätab mõlemad käed vabaks. Tasub meeles pidada, et parimastki lambist ei tule valgust, kui akud/patareid tühjad.
LUKUSULA
Paljudel kesklukuga autodel polegi enam ustel lukuauke, kuhu lukusula pihustada. Aga jäässe võib minna ka lukk pakiruumiluugil või tankimisava korgil. Ja lõpuks väike mõistatus – kuidas siis jäätunud lukk lahti saada, kui lukusula on autos luku taga?
KINDAD
Paljakäsi külma käes mütata on ebamugav või lausa valus. Hädast aitavad välja soojad töökindad, aga sama hästi ajab asja ära oma kaubandusliku välimuse kaotanud paar vanu nahkkindaid.