• Tipptehnoloogiast pungil
• Suur samm isesõitva auto suunas
• Müügile jõuab järgmisel aastal

Qashqai on Nissani esimene suurem samm teel täitmaks ambitsioonikat eesmärki tuua aastaks 2020 seeriatootmisse isesõitvad autod. Autole paigaldatud nn Nissani turvakilp koosneb väga erinevatest funktsioonidest, mille ühine nimetaja on sõitjate ohutus.

Millest täpselt see süsteem koosneb?

Kokkupõrke ennetussüsteem

Teed jälgiv radarisüsteem abistab juhti kolmel tasandil: esmalt kostub hoiatussignaal, mis annab sõitjale märku, kui vahemaa eessõitva autoga hakkab muutuma liiga väikseks. Kui juht sellele ei reageeri, pidurdab auto automaatselt veidi. Kui vahemaa jätkuvalt lüheneb, rakendatakse pidureid täielikult ja vajaduse korral auto peatatakse täielikult.

Juhi valvsuse jälgimissüsteem

Uus süsteem õpib juhti tundma nii, et ta oskab juba ise kindlaks teha, kui juht muutub uniseks. 10 minuti vältel uurib süsteem juhi sõidustiili ja jätab selle endale meelde. Kui juhtimine muutub ebapüsivaks, kuvatakse armatuurlaual hoiatus, et juht peaks pausi tegema.

Liiklusmärkide tuvastamise süsteem

Uue süsteemi esikaamera loeb automaatselt kiiruspiirangute märke ja kuvab need juhile, aidates tal ohutult ja eeskirju järgides liigelda. See funktsioon toimib kogu Euroopas, olenemata märgi tüpograafiast. See tunneb isegi ära erinevate ilmastikuolude puhul kehtestatud märgid, mida mõnedes riikides kasutatakse. Seega kuvatakse juhile nii kuiva kui ka märja ilma kiirusepiirang.

Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem

Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem on suurepärane funktsioon mitme sõidureaga kiirteedel liiklemisel. Nutikas arvutiprogramm tunneb ära isegi halvasti nähtavad teemärgised, võimaldades kindlaks määrata teelt kõrvalekaldumise. Kui nii juhtub ja juht ei ole lülitanud sisse suunatuld, annab süsteem juhile märku, et ta korrigeeriks oma sõidutrajektoori.

Pimeala hoiatussüsteem

Nissani süsteem kasutab täisvaatemonitori lainurkkaamerat ning võimaldab tuvastada sõidukeid, mis jäävad autost vasakul või paremal pool olevasse pimealasse.

Kui ühes nendest pimealadest tuvastatakse sõiduk, süttib küljepeegli klaasil diskreetne ohutuli. Kui juht annab märku rea vahetamisest, ent süsteem tuvastab ohualal sõiduki, hakkab hoiatustuli vilkuma ja kostab hoiatussignaal.

Liikuvate objektide detektor

Qashqai on saadaval tagumiste ja esimeste parkimisanduritega, mis abistavad juhti manööverdamise ajal helisignaalidega ning kuvavad sõiduki armatuurlaua näidikupaneelile hoiatuse. Peale selle funktsiooni abistab juhti ka sõiduki ümbrusest 360-kraadist vaadet pakkuv täisvaatemonitor, mis on olemasoleva mudeli täiustatud versioon.

Kui auto seisab ja miski liigub nelja kaamera vaateulatuses, annab süsteem hoiatussignaali ja märgib ära piirkonna, kus liikuv objekt tuvastati. Tagaluugile paigutatud täisvaatemonitori kalasilmakujulise läätsega lainurkkaamera jälgib ümbrust enam kui 180 kraadi ulatuses, pakkudes juhile ülevaate sõiduki taga toimuvast. Kaamera pilt kuvatakse uuel 7-tollisel NissanConnecti ekraanil.

Automaatsed kaugtuled

Uue Qashqai suure lahutusvõimega kaamera koos uuendatud tarkvaraga moodustab funktsiooni, mis reguleerib automaatselt kaug- ja esitulesid. Süsteem optimeerib esitulede kasutust, pakkudes kõikvõimalikes sõiduoludes ja -keskkondades võimalikult head valgustust.

Lisaks Nissani uuele turvakilbile on uuel Qashqail ka mitmeid teisi turvalisust lisavaid süsteeme:

Veermiku kontrollsüsteem

Süsteem sisaldab samalaadset piiratud libisemisega diferentsiaali, mis on sportautol GT-R. Kui dünaamiline juhtimissüsteem (VCD) korrigeerib endiselt veojõu suurt kadu, rakendub Nissani veermiku kontrollsüsteem igale rattale eraldi, et korrigeerida auto läbitavust kurvides.

Samuti rakendab veermiku kontrollsüsteem pidureid erinevatele ratastele sõites lainetaval pinnal, et sõiduk püsiks stabiilsem.

Nutikas parkimisabi

Nissani nutikas parkimisabi, mis mõõdab automaatselt vaba külgparkimiskoha suuruse, vajab lisaks Qashqai pikkusele vaid 80 cm lisaruumi, et juhtida auto automaatselt ja ohutult oma parkimiskohale. Juht peab ainult järgima ekraanile ilmuvaid juhiseid ja muutma käike. Süsteem suudab teostada ka otseparkimist, sest ümbruse jälgimise süsteemi (AVM) täisvaatemonitor aitab juhil sõiduki vabale parkimiskohale juhtida.

Uus NissanConnect

Qashqai on esimene krossover, millele on paigaldatud uus NissanConnect süsteem. Seitsmetollise puuteekraaniga NissanConnecti värskeimasse versiooni on integreeritud Smartphone'i ühilduvus, lisaks pakub seitsmetolline värviline puuteekraan juurdepääsu muusika, sotsiaalvõrgustike, meelelahutuse ja ka reisimisega seotud rakendustele.

Süsteemis on ka heli voogedastus Bluetoothi kaudu, samuti lisapistikud ja USB-pordid koos digitaalse ringhäälinguga (DAB).

Lisaks NissanConnecti peaekraanile on juhi käsutuses ka näidikupaneelil paiknev lisaekraan, millel on 12 vahetatavat graafilist funktsiooni, mida saab omakorda sobitada ka erinevate kerevärvidega: keskmised ja hetkekiirused, kütusekulu, üksikasjalikud navigeerimisjuhised, audiosisu, liiklusmärkide tuvastamine, Nissani turvakilp, veermiku kontrollsüsteem, ökonoomse sõidu soovitused, teave rehvirõhu kohta ning pöördemomendi jaotumise seadistused 4WD-režiimis.

Lisaks saab juht kohandada rooli ja tulede seadeid, automaatselt lülituvate tulede tundlikkust, klaasipuhasti ja lukustamise juhtloogikat ning ka pardakompuutri sisu.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena