Sõja puhkemise hetkeks oli Saksamaa töökindlate helikopterite arendamises teistest kaugel ees, kirjutab ajakiri Imeline Ajalugu.

1930ndatel aastatel konstrueerisid Saksa insenerid Heinrich Focke ja Anton Flettner kumbki õnnestunud prototüübi ja nende masinad võeti operatiivteenistuses kasutusele.

Focke-Achgelis Fa-223 "Drache" (Draakon, alloleval pildil) oli transpordihelikopter, mille kaks rootorit paiknesid üks ühel ja teine teisel pool helikopteri keret.

Helikopteriga sai vedada varustust, sõdureid või kahte 500kilost pommi. Seda õhumasinat saatsid kogu sõja jooksul siiski arvukad tehnilised probleemid.

Flettneri alternatiiv oli palju töökindlam. Tema väike vaatlushelikopter Fl-282 "Kolibri" (Koolibri, fotol loo alguses) oli masstootmiseks valmis 1944. aastal.

Luftwaffe telliski neid 1000 eksemplari, kuid koptereid ei jõutud kunagi valmis ehitada, sest liitlasvägedel õnnestus õhurünnakute abil Saksamaa sõjatööstust tugevalt häirida.

Nii jõuti valmis ehitada vaid umbkaudu paarkümmend "Drachet" ja "Kolibrit". Mõistagi ei suutnud nii tühine arv koptereid sõja kulgu olulisel määral mõjutada.

Umbes samal ajal oma õhusõidukit arendanud vene juurtega ameeriklast Igor Sikorskyt ei takistanud aga miski ja tema 1944. aastal loodud kopterist R-4 sai ajaloo esimene masstootmises helikopter.