LaserActive: suurim läbikukkumine mängukonsoolide ajaloos
Päris paljud neist ilmuvad ja kaovad suurema kärata, vahel isegi läänes turule jõudmata. Nii et isegi usin tehnikasaitide külastaja ei pruugi nende üürikesest "tähelennust" teadlikuks saada.
Millist aparaati võiks aga nimetada suurimaks läbikukkujaks mänguseadmete kirevas ajaloos?
See tiitel kuulub 1993. aasta augustis ilmunud Pioneer LaserActive'ile, mille väljastas (nagu nimestki aimata) suurfirma Pioneer Corporation.
See jõudis müügile ainult Jaapanis ja kuu aega hiljem Põhja-Ameerikas; ostjaid kogunes kokkuvõttes umbes 10 000.
10 000 polegi ehk nii paha. Arvestades aga tootmis- ja muid kulusid (või ka hinda ja mida selle eest vastu sai), nimetatakse LaserActive'it tihti suurimaks ämbrisseastumiseks konsooliajaloos.
Vastavalt 89 800 jeeni või 970 dollari eest (praeguses vääringus 1500 USD) müügile saabunud aparaat oli konkurentidega võrreldes tohutu suur ja kallis ega pakkunud endale praktiliselt mingit rakendust.
Spetsiaalselt LaserActive'ile toodetud mänge ilmus kõigest käputäis ja need koosnevad valdavalt videoklippidest, mille ümber-vahel leidub natuke juppe, kus ise midagi või kedagi juhtida.
Sellised "interaktiivsed filmid" oli 1990ndate alguses mõningat menu nautinud trend mängumaailmas. Trend ise elab uuenenud kujul tänaseni, mille edukaim vili on ilmselt sari Metal Gear Solid.
LaserActive'i põhiline mängukogu koosneb hoopis teistele konsoolidele loodud lõbuvarast... mille proovimiseks tuli hankida lisamoodul hinnaga 300-600 dollarit tükist (praeguses vääringus 500-1000).
Lisamoodulid võimaldavad LaserActive'il esitada vastavalt Sega Mega Drive'i / Genesise või PC Engine / TurboGrafx-16 mänge, aga ka tava-CD-plaate või LD-G ketastel karaoket.
Nii et kulutused olid suured, aga just ainult LaserActive'i pakutavad hüved praktiliselt olematud.