01.10.2013, 16:15
Loe ja võrdle: Euroopa enim kahjumit teenivad autod
FOTO:
Kõik teavad, et Bugatti Veyron on üks kalleimaid autosid maailmas ja Volkswageni kontsern kaotab iga valmistatud auto pealt hunniku raha. Siiski ei ole Veyron ainus kahjumlik mudel maailmas.
• Suurima miinuse tõi esimese põlvkonna Smart ForTwo
• Daimler kaotas iga autoga 4470 eurot
• Esikolmikus veel Fiat Stilo ja Volkswagen Phaeton
Ettevõtte Sanford C. Berstein uuringu kohaselt on kõige suurema miinuse Euroopas ettevõttele toonud esimese põlvkonna Smart ForTwo. 1997 kuni 2006 toodetud mudel, mida valmis 749 000 eksemplari, tõi Daimlerile 3,35 miljardi eurot kahjumit.
Põhjuseid selleks on mitmeid. Autotootja süstis projekti suure hulga raha, ehitades uue tehase ja arendades uue platvormi ning jõuallika. Kui lisade sinna kehv müügiedu, selgub, et Daimler kaotas iga valmistatud auto pealt 4470 eurot.
ForTwo-le järgneb Fiat Stilo, mida valmistati esialgsest prognoosist 70% vähem (769 000 eksemplari) ja mis tõi 2,1 miljardi euro suuruse kahjumi (2730 eurot auto kohta).
Esikolmiku lõpetab Volkswagen Phaeton, mis tõi Saksamaa autotootjale aastatel 2001 kuni 2012 1,99 miljardit eurot kahjumit (28 100 eurot auto kohta).
Esikümnesse mahtusid uuringu kohaselt veel (kahjumiga):
- Peugeot 1007 (1,9 miljardit eurot)
- esimese põlvkonna Mercedes-Benz A-klass (1,71 miljardit eurot)
- Bugatti Veyron (1,7 miljardit eurot)
- Jaguar X-Type (1,7 miljardit eurot)
- kolmanda põlvkonna Renault Laguna (1,54 miljardit eurot)
- Audi A2 (1,33 miljardit eurot)
- Renault Vel Satis (1,2 miljardit eurot)