Z-mudeliseeria ajalugu on pikem kui 40 aastat, mil 900 cm3 Kawasaki Z1 ja Honda CB750 lõid uued standardid võimsate rataste klassis. Õhkjahutusega Z-seeria andis kaheksakümnendate lõpus teed sportlikumale GPZ-le, traditsiooni jätkasid veel Zephyr ja ZR7.

Aastal 2004 tutvustas mudel Z750 Kawasaki täiesti uuenenud Z-i, mille tagavedrustus baseerus ühel amordil ning R4-mootorit jahutas õhu asemel vesi.

Nüüdne Z800 on Z750 otsene järglane – mudelinumber 800 tähistab 60-kuubikulist muutust mootori mahus.

Mõõdikud on täisdigitaalsed, keskel asub tulbakujuline tahhomeeter. Tavainfole lisaks kuvatakse ka järgi olev sõiduulatus. Kompaktne sõiduasend meenutab sportratast, mis istub kindlalt põlvede vahel. Sadul on küllalt kõrge, nii et alla 175 cm kasvu puhul kannad maha väga ei ulatu. Baigilikule geomeetriale vihjab ka küllalt suur pöörderaadius.

Vilgas minek

Sportlikku esmamuljet kinnitab esimestel sõidumeetritel küllalt jäik vedrustus. Karedad jalarauad pakuvad head tuge, aga ka tuntavat vibratsiooni.

Vedrustuse tasakaal on igati õnnestunud ja ratas kulgeb vaidlemata sinna, kuhu sadulas istuja soovib. Esi- ja tagaratas vetruvad ühes rütmis. Nii vedrustuse eelpinge kui tagasitõmbe kiirus on reguleeritavad ning vaatamata jäikusele randmed otseselt haiget ei saa. Küll aga on nigelate teeolude puhul ratta sportlik olemus vägagi tunda. Tugevama pidurduse korral tuleb selg veidi sirgemaks ajada, muidu võib keha sadulat puudutav osa kergesti õhku tõusta.

Pettumuste hulka võib liigitada pidurid, eriti eesmise – tõhusate aeglustuste jaoks oli vaja tugevat heeblitõmmet. Pidurid tundusid samaaegselt nii vetruvad kui puised ning see tunne ei kadunud ka ratta soojenedes.

Mootor veab ühtlaselt ja reipalt kogu pööretevahemikus. 80 km/h kiiruse puhul võib vabalt mööda sõita ka kõrgeima käiguga – tõmmet jagub. Käiguvahetusi saadavad küll tugevad kolksatused, aga ülekanne toimib kokkuvõttes igati sujuvalt.

Mootori vibratsioon peegliteni ei ulatu ja pilt püsib alati selge. Küll aga hõivavad umbes poole peeglite vaateväljast juhi käsivarred.
Kiirteekiirused tähendavad naked-ratta puhul tuult – nii ei teeks kaugemal ees asuv juhtraud üldse paha. Kui tuul ikka väga segab, on ka originaallisavarustusena pakkuda väike tuuleklaas. Samas ei tekita ühtlane õhuvool jälle mürisevaid keeriseid.

Tagaistuja jalatoed asuvad kõrgel ja sadul on tilluke. Kui sinna aga keegi end mahutabki, siis ratta käitumine sellest tuntavalt ei muutu.

Kütusekulu testi ajal jäi 5-6 l/100 km kanti, nii et paagist peaks jätkuma vähemalt 280 km-le. Reservituli süttib küllalt vara, siis kui paagis on veel 4,5 liitrit ehk vähemalt 80 kilomeetri jagu kütust.

Valikus on ka mudel Z800E, mida võimalik 35 kW-le piirata.

Uuenenud Z800 sobib kiire reaktsiooniga sõitjale, kes tossavate summutite taga ootamist ei naudi. Eelkäijast sportlikum sõiduasend ja jäigapoolne vedrustus muudavad ratta igapäevakasutuses veidi ebamugavamaks – kohalikku teekatet arvestades. Kes aga baikidega harjunud, see ei virise uue Z800 lenksu taga kindlasti – vastupidi.

Kawasaki Z800

  • Mootor: vesijahutusega el.pritsega neljataktiline R4, DOHC, võimsus 83 kW (113 hj)/10 200, vääne 83 Nm/8500
  • Ülekanne: kett, kuus käiku
  • Raam: teras ja alumiinium
  • Pidurid: ketas, ees kaks, taga üks, ABS lisavarustusena (605 €)
  • Vedrustus: ees USD-teleskoopkahvel, taga õõtshark
  • Mõõdud: teljevahe 146 cm, sadulakõrgus 83,4 cm, paak 17 l, märgkaal 229 kg.
  • Maaletooja: Motodepoo, www.motodepoo.ee
  • Hind: Z800: 7990 €, Z800E: 7390 €, Z800 ABS: 8890 €

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena