Laev viidi kuivdokki, et seda põhjalikult renoveerida, vahendab ajakiri Imeline Ajalugu.

Meremuuseumi direktori Urmas Dreseni sõnul püütakse peale tehniliste süsteemide renoveerimise taastada fotode ja muude andmete põhjal ka laeva siseruumide võimalikult autentne välimus.

"Kahjuks on meil eeskätt jäämurdja endisaegse sisemuse kohta infot vähe ja seetõttu kutsume üles kõiki, kel on säilinud Suure Tõlluga seotud mälestusi, dokumente või fotosid, neid Meremuuseumiga jagama.

Mida rohkem jõuab meieni materjale, seda täpsemad saame olla renoveerimistöödes. Aastate jooksul on Meremuuseum Suurt Tõllu paljuski taastanud, samas ei saa neis asjus kunagi liiga täpne olla," lisas ta.

Lisaks laeva renoveerimisele luuakse jäämurdjasse uus väljapanek Suure Tõllu ajaloost.

Külastajatele avatakse laev järgmisel aastal, mil tähistatakse Suure Tõllu sajandat sünnipäeva.

Suur Tõll on Eesti Laevaregistris laev nr 001 ja suurim algupäraselt säilinud aurik-jäälõhkuja maailmas.

Alus sai lõplikult valmis 15. märtsil 1914, Eesti lipp heisati aurikul 29. novembril 1922 Helsingis.

Suur Tõll on ka ainus sõjaeelsest iseseisvusajast säilinud aurulaev Baltimaades. Jäämurdjana töötas see omal ajal tehniliselt vägagi täiuslik alus tervelt 65 aastat.