Ent vaatame meie teede olukorda natuke lähemalt. Talvel on teed lumised ja libedad, halb on sõita. Kevadeks on need lagunenud, jälle on halb sõita. Suvel teid remonditakse, ikka on halb sõita. Ainult sügisel, mil teed on värskelt parandatud, pole veel jõudnud libedaks minna ega ära laguneda, saab neil normaalselt liigelda. Seega seisab autosõidu mõttes ees parim aastaaeg.

Aga no eks suvel sõideti ikka ka. TGE tegi ajalugu, või õigemini, jäädes viisakalt tagasihoidlikuks, osales ajaloo tegemisel, kui startis juuli lõpupäevil Ida-Virumaal Maidlas peetud maailma esimesel punnvõrrde ööpäevasõidul. Ja vähe sellest, et startis, finišeeris samuti, ja sugugi mitte viimasena. Meie rahvusvaheline meeskond, kuhu kuulus ka TopGear Läti peatoimetaja Ilmārs Līkums, läbis ööpäevaga 524 ringi ja sai 36. koha 55 lõpetanud tiimi seas.

Meie inglise kolleegid pole suvel samuti maganud. Kuulus kolmik Clarkson-Hammond-May sai maha TG telesaate järjekordsete osadega. Mõnel pool maailmas on need juba ekraanil jooksmas, aga meie kirjutame, kuidas need teoks said. Kui keegi arvab, et TG on nii kõrgprofessionaalne ja hästiorganiseeritud (mida see kahtlemata ju ongi), et kõik läheb alati nagu lepase reega, siis see on küll väga ekslik seisukoht. Murphy seadus kehtib endiselt ja asjad lähevad ikka omasoodu, see tähendab untsu.

Vähemalt sama suurejooneline ettevõtmine oli ka aasta parimate kähkusõiduautode valimine. Selleks korjati autod mitmelt poolt üle Euroopa kokku ja koguneti siis nendega Kesk-Prantsusmaale Charade’i ringrajale. Seal sõitis Stig ribadeks terve koormatäie rehve ning põletas ära vagunitäie kõrgeoktaanilist bensiini, et vaid tõde selguks. Ja tõde selguski. Milline see täpselt on ja kuidas selleni jõuti, saate lugeda paberajakirjast.

Eestisse tagasi tulles aga võime öelda, et alates augustikuust oleme jälle vanadele kultuurriikidele natuke lähemale jõudnud. Ei, endiselt on Eesti Vabariigis null meetrit kiirteid ja ühendustee riigi kahe suurema linna vahel pole valitsuse meelest oluline. Ei, ka heitmepõhist automaksu pole meil kehtestatud. Küll aga avati Tallinnas automuuseum. Selle eest pole tarvis tänada valitsust, sest valitsus ei puutu asjasse. Automuuseumi puhul on tegu puhta erainitsiatiiviga. Eluaegne autofanaatik Peeter Kalli tegi oma ammuse unistuse lõpuks teoks ning tulemust saavad huvilised näha Tallinnas Paldiski maanteel, loomaaia kõrval.

Eks siis vaatamegi uue tee asemel vanu autosid. Vähemalt saame neist rõõmu tunda.

Top Gear Eesti kirjutab septembris veel järgmistel teemadel:

  • Nissan Note
  • Maserati Quattroporte
  • Seat Leon ja Ibiza
  • Sportauto.ee rajapäev Pärnus
  • Kuidas rehvid töötavad?
  • Jaguar C-X75 on surnud, elagu Jaguar C-X75!
  • Kas hüperhübriidi saab töökindlaks arendada?
  • Ave Mizar –läbikukkunud lendauto
  • Kuidas V8 autole jõudis?
  • Peugeot Oxia – ideeauto ajaloo prügikastist