Miks see oli viga? Sest GLASSi maine muutus ruttu pärast avalikkuse ette jõudmist negatiivseks ja tootjal õnnestub seda parandada alles prillide ilmumise ajal (loodetavasti tänavuse aasta lõpus).

Kui üldse õnnestub. Kriitikat aina koguneb: kas sellist nutiseadet ongi üldse vaja; kus seda kasutada, et mitte kaaskodanike privaatsust rikkuda; nigel akukestvus filmimise ajal; kõrge hind (väidetavalt 1500 dollarit); Google ei kavatse end lahedate äppide loomisega ise vaevata, vaid kutsub teisi aktiivsusele jne.

Lisaks saime hiljuti lugeda esimesest Glassi turvaaugust, mis võimaldab häkkeril haarata seadme üle kontrolli, kui kasutaja nende abil kindlat QR-koodi skaneerib.

Google pole muidugi ainus futuprilliarendaja. Siin tutvustame GlassUpi, mis tundub olevat selle paljutõotav konkurent.

Kui uskuda tootja esitatud andmeid, on GlassUpi eelised suured.

* Maksab palju vähem (399 dollarit);
* aku kestab palju kauem (8 tundi "normaalse" kasutamise juures; 150 tundi ooterežiimil);
* ilmub aasta lõpus nagu Glass (teised pole veel valmis konkureerivaid prille turule tooma).

Bluetoothi vahendusel nutitelefoniga ühendatud GlassUp kuvab kasutaja vaatevälja e-kirju, sotsiaalmeediapostitusi ja muud sarnast infot.

Glassiga võrreldes on ka olulisi puudusi: ei saa kasutada häälkäsklusi, puudub kaamera video ja fotode loomiseks, ekraan on mustvalge ja ilmub kasutaja vaatevälja keskele.

Aga vaadake sama asja teisest küljest:

* Kaamera puudumine eemaldab probleemid privaatsuse rikkumise ja aku vastupidavuse suhtes,
* hind on Glassiga võrreldes soodne,
* olemas on funktsionaalsus, mille nimel keskmine kasutaja võiks üldse futuprille (lisaekraan kui põhinutiseadme pikendus).

Selle põhjal võib järeldada, et GlassUp võib olla keskmisele kasutajale isegi atraktiivsem kui Google Glass. Moodsa tehnika maailmas loeb tihti rohkem atraktiivne kuvand kui novaatorlik lähenemine.

Vajab muidugi eraldi tõestamist, et kuvarprillid üldse masse huvitavad.