Idee tundub tõelise hullumeelsusena, aga 12. augustil on Musk lubanud kogu maailma üllatada, avaldades sel päeval nn Hyperloopi idee, mis tema enda sõnul kujutaks segu "imelennuk Concorde'ist, rööbaskahuritest ja õhuhokiväljakust," vahendab wired.com. Teada on vaid see, et erinevalt  kaugelennulistest Marsi-lendudest tuleks see transpordisüsteem tagasi Maa peale, kui mitte lausa Maa alla.

Kihutamine vaakumtunnelis

Idee taustal on vaakumtunnelite süsteem, milletaolist nägi transpordivahendina ette juba leiutaja William Murdoch 1836. aastal, aga mis on siiani jäänud pigem ulmeks. Murdochi ajal katsetati seda ennekõike postiteenistuse kiirendamiseks, samas, keegi George Medhurst oli juba 1812 visandanud idee, et rongivaguneid annaks läbi tunneli "puhuda". Esimene inimene katsetas sellist liikumisviisi Londonis juba aastal 1865.

Kasutavad sarnast süsteemi küll nn drive-up pangakontorid USA-s, et toimetada raha või dokumente autojuhilt teeservas otse eemal olevasse kontorisse ja tagasi. Minnesotas Edinas aga serveeris nii oma kiirtoitu üks McDonaldsi söögikoht, mis paraku tuli 2011 sulgeda. Vaakumtunnelis on esemete teise kohta lähetamine sekundite küsimus.

Niisiis, idee on hea, sellistes tunnelites, olgu maa kohal või merepõhjas, saaks ära kasutada magnetlevitatsiooni, mida on raudteedel juba ammu katsetatud, ilma, et seda takistaks hõõrdumine või õhutakistus, kus puuduks kokkupõrkeoht ja seda hullumeelselt suurtel kiirustel. Musk ise kinnitab, et nii saaks transport omale viienda samba, autode, lennukite, rongide ja laevade kõrvale.

Elon Muski intervjuu:

Lisaks oleks tegemist energiasäästliku süsteemiga, mis võtaks kogu vajamineva energia päikesepaneelidelt. Musk tuli kõrgelennulise idee peale seetõttu, et uurides California uue transpordisüsteemi kavasid avastas ta, et need oleks tegelikult üks aeglasemaid ja rahanõudvamaid (70 miljardit dollarit) transpordi suurprojekte maailmas. 

Muski arvates on olemas parem süsteem - Hyperloop (sõnamäng: hyper võiks viidata viiekordsele või suuremalegi helikiirusele (vähemalt lennunduses), loop aga vooluringile, kui mitte lausa surmasõlmedele). Ja Muskil on tugineda ühele väikefirmale, kes selliste ideedega tegeleb.

ET3

Longmontis, Colorados asuv firma ET3 on juba aastaid tegelenud ETT (Evacuated Tube Transport)-süsteemi väljatöötamisega, mis suudaks kahes tunnelis saata sõiduauto suurusi kapsleid kuue inimesega pardal ühest kohast teise kiirusega ligemale 600 km/h. Kui tunnelid oleks veel pikemad, oleks ookeanide kohal saavutatav ka meeletu 6500 km/h (tõesti enam kui Mach 5).

ET3 on tegemas ka koostööd hiinlastega ja on väidetavalt müünud juba enam kui sada litsentsi oma tehnoloogiale.

Vaakumpõhiste kiirtranspordisüsteemide arendamisega on tegeldud, nagu märgitud, juba ligemale 200 aastat, probleemiks on aga see, et hoolimata üliilusatest joonistest, pole ilmselt veel olemas ehitajat, kes suudaks seda tegelikult ka valmis ehitada.

Musk arvab nüüd, et oma autotööstuse ja kosmosetööstuse parimaid päid ET3-le appi andes saaks utoopiast kunagi ka tegelik asi. Kust aga leida raha niivõrd suurele hiigelprojektile, et rajada New Yorgist vaakumtunneleid Los Angelesi ja veel üle Vaikse ookeani Pekingisse välja?

Ilmselgelt Muski mõnemiljardilisest "rahapisukesest" siin ei piisa, aga väidetavalt olevat nende ehitamine isegi üllatavalt odav.

Ekraanitõmmis videost