Käies Tšehhis asuvas Hyundai tehases, sain aru, mida selline investeering tegelikult tähendab ühe riigi ja ühe autotootja jaoks.
200 hektarit on umbes sama suur maa-ala, kui kogu Tallinna lennuväli, mis ulatub Tartu maanteest Lagedini välja. Just sellise lahmaka maad võtab täna enda alla Tšehhis, Ostrova lähistel Nošovices, asuv Hyundai Euroopa tehas. Tootmishooneid on sellel maa-alal ühtekokku 28,3 hektaril.
Kohapeal valmistatakse autosid täiesti nullist: ühest tehase otsast plekikoorem sisse, teisest otsast autod välja. Uhiuus Hyundai i30, ix20 või ix35 valmib iga minuti tagant.
Ehk tunnis veereb tehaseväravast välja 60 uut autot, ööpäevas 1440, kuus üle 25 000, aastas üle 300 000. Kui need autot üksteise järel ritta seada, saaksime enam kui 1500 km pikkuse rivi. Nošovicest Tallinnasse on vähem kui 1400 km.
Kuid see pole veel kõik. Teadupoolest on Hyundai ja Kia sisuliselt üks firma ja seesama firma investeeris samal ajal ka Nošovicest 82 km kaugusel asuvasse Žilinasse, Slovakkias, veel teisegi miljardi eurot.
Ehitas tehase, kus saab tööd 3000 inimest ning kus toodetakse aastas ca 200 000 cee`di, Vengat või Sportage`it. Lisaks kasutavad korealased edukalt ära kahe tehase vahelist sünergiat: Nošovices toodetakse mõlemale automargile käigukaste, Žilinas mootoreid.
Kahe tehase peale kokku pakub Hyundai-Kia kokku tööd 7500-le inimesele, keda on 1000 inimest rohkem kui Jõgeval elanikke. Kusjuures Hyundai tehase 3500 töötajast on 3235 kohalikud tšehhid, keskmise vanusega 30 aastat.