• Esmaesitlus viies linnas korraga
• Müügil pärast Frankfurti näitust
• Lubatakse erakordset sportlikkust

Mazda3, LondonEsimese ja teise põlvkonna "kolme" on kümne aastaga müüdud 3,5 miljonit eksemplari, ja nii uue auto loomise eest vastutanud Kenichiro Saruwatari kui peakujundaja Koji Tabata on veendunud, et eelkäijate edu jätkub.

Kujunduslikult jätkab kompakt-Mazda firma Kodo (Soul of motion)-stiili. Mis tähendab, et eestvaates on teda üsna keeruline keskklassi mudelit 6 eristada. Disain on igatahes hoogne, andes esimese põhjenduse Mazda jutule "sport-kompaktist". Sellele sekundeerib armatuurlaua selgelt juhile orienteeritud ülesehitus, ning eriti sportlikud "kolmed" kannavad tõenäoliselt uut punast värvi nimega "Soul Red Metallic"

Kui minna maisemate väärtuste juurde, siis märkame, et uus "kolm" on üldisele tendentsile vastupidiselt eelkäijast pisut lühem ja umbes 60 kilogrammi kergem. Auto laius on küll kasvanud 1790 millimeetrini.

Neljasilindrilised jõuallikad -- kolm ottomootorit ja üks diisel -- on valminud Skyactiv-tehnoloogia raames. Bensiinitoidulistest arendab 1,5-liitrine 100 hj, 2,0-liitrine aga on saadaval 120- või 165-hobujõulisena. 2,2-liitrine diiiselmootor annab 150 hobujõudu. Surveaste on kõigil mootoritel ühesugune -- 14:1.

Tänapäevale kohaselt on suurt tähelepanu pööratud nii turvalisusele kui ühenduvusele -- ei saa me läbi netita. Kompaktklassis veel kaunis haruldastest juhiabidest olgu mainitud pikivahet hoidev tempomaat ja intelligentne pidurdusabi.

Uue Mazda3 lõplik esitlus toimub sügisesel Frankfurdi autonäitusel, ostjateni jõuab auto oktoobris või novembris.

"Kolme" sõiduomadusi me Londonis proovida ei saanud -- autot näidati vaid stendil --, kuid Mazda sõnul on need erakordselt sportlikud, uus "kolm" pidavat sportliku kompaktauto mõiste lausa uuesti defineerima. Elame-näeme. Proovisõite lubati oktoobris, siis räägime "kolmest" uuesti.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena