• Suur, võimas ja eksklusiivne
• Saadaval nii taga- kui nelikveolisena
• Lähitulevikus ka diiselmootoriga

Arusaadavalt ei ole Eesti Maserati jaoks kuigi oluline sihtturg, mistõttu pikematest proovisõitudest ja pidevalt saada olevast masinast võib ainult unistada. Sel korral näiteks leidis Quattroporte võimsaim versioon GTS siia tee vaid kaheks päevaks, mille jooksul oma uudishimu pidid rahuldama nii potentsiaalsed kliendid kui ka ajakirjanikud.

Ilmselgelt ei jõua tunni või paariga sõidukist põhjalikku ülevaadet saada. Nii tulekski antud kirjatükki suhtuda pigem kui esimeste põgusate muljete kirjeldusse. Mine tea, ehk õnnestub tulevikus ka pikemalt selle rooli keerata?

Väga suur ja ruumikas

Quattroporte on oma 5262 mm üldpikkusega üks suurimaid saadaolevaid luksussedaane, ületades näiteks ligi 5 cm-ga nii BMW 7.seeria, kui Lexus LS pikendatud kerega versioone.

Peaaegu 3,2 m küündiv teljevahe tähendab sealjuures loomulikult, et tagaistuja võib probleemideta kasvõi jala üle põlve visata.

Kõik sisemuses kasutatavad materjalid, alustades pea kõiki pindu katvast nahast ja lõpetades väärispuidust ehisliistudega, on elegantsed ja kõrgetasemelised. Juht ja “kaardilugeja” saavad kliima- ja naviseadet, helifunktsioone ning muid sätteid reguleerida 8,4-tolliselt puutetundlikult ekraanilt, aga ka tagaistujate tarvis leiduvad temperatuuri ning istmesoojenduste juhtnupud.

Jäme rooliratas istub kätte kenasti ja käigud lülituvad joystick-tüüpi hoovast, mille manuaalrežiimi tarvis leiab suured labad ka roolisambalt. Veidi harjumatult paikneb käivitusnupp juhi vasaku käe pool ning klaasipuhastajate lülitamist tuleb otsida suunatulekangilt, mis toob meelde ühe Saksa automargi, kes sarnase lahenduse poolest (kuri)kuulus.

Kiire ja veel kiirem

Arvestades Quattroporte GTS-i hinnataset, leidub minu arust vaid 2 põhjust, miks seda autot endale soetada. Esimene võiks olla eksklusiivsus, mis annab teile kindluse, et ka 5 aasta pärast ei näe te sarnaseid masinaid kümnete kaupa meie teedel vuramas.