Venemaa õhudessantvägede endise luureülema erupolkovnik Pavel Popovskihhi sõnul Nõukogude päritolu transpordilennukitel tualette ei olnud, mistõttu tormasid dessantväelased pärast maandumist esimese asjana põit tühjendama, vahendab Lenta.ru.

Konstruktoribüroo Iljušin sanitaar-olmelise sisustuse ja interjööriosakonna juhataja Jevgeni Avertšenkovi sõnul paigutatakse tualett Il-476 ninaossa eraldi hermeetilisse ruumi. Klosetipoti alla paigutatakse 28-liitrine mahuti. Konstruktorite arvestuste järgi piisab sellest täiesti, et oma vajadusi võiksid rahuldada kuus meeskonnaliiget ja mõnikümmend dessantväelast.

Juhul kui Il-476 kahetekiline modifikatsioon veab kuni 140 inimest, võidakse sinna paigutada veel kaks täiendavat tualetimoodulit, millel on mõlemal 80-liitrised mahutid.

Vahetult enne dessanti võitlejatel tualetti kasutada ei lubata, sest pärast varustuse kontrolli on keelatud langevarju seljast võtta või kinnitusi avada. Popovskihhi sõnul on tualetid eriti kasulikud pikkadel lendudel ühest punktist teise ilma dessandita.

„Kui meid viidi häire peale üles ja visati alla kogu maa kohal, juhtus, et lennukis veedeti pool päeva. Vahemaandumiste ajal lennuväljadel ei pruugitud aga tundide viisi välja lasta. Selle tõttu kannatati. Kellel muutus asi päris väljakannatamatuks, palus piloote, neil oli tavaliselt kaasas ämber. Sellepärast ei ole tualett küll loomulikult kõige tähtsam detail lennukis, aga väga vajalik,“ rääkis erupolkovnik.

Lisaks tualetile varustatakse Il-476 ka puhvetimooduliga, kus on ahi ja veekeetja. Külmikust tuli loobuda, sest lennukis kasutatavaid Venemaal ei toodeta, välismaa omad on aga liiga kallid.

Transpordilennuk Il-476 kujutab endast Il-76MD tugevalt moderniseeritud varianti. Lennuk on varustatud uute mootoritega PS-90A-76 ja tugevdatud tiibadega. Transpordilennuk on võimeline vedama kuni 60 tonni kaupu ja tema kiirus on 850 kilomeetrit tunnis. Il-476 lennukaugus on kuni 6000 kilomeetrit. Il-476 lendas esimest korda 2012. aasta septembris ning selle aasta mais toimusid Moskva lähedal Žukovski lennuväljal ennetähtaegselt tehasekatsetused.

2012. aasta oktoobris tellis Venemaa kaitseministeerium 39 uut transpordilennukit. Vastavalt Venemaa riiklikule relvastusprogrammile peaks 2020. aastaks Venemaa õhujõudude koosseisu tulema umbes sada Il-476.