EDETABEL: Viisteist autot, mis säästavad kütust ja viisteist autot, mis raiskavad kütust
Saksa soliidne autoajakiri "auto motor und sport" on juba mõnda aega kahtlustavalt suhtunud autode ametlike kütusekulude arvudesse ning avaldas juunis oma mõõtmistulemused võrrelduna euroliidu NEDC-mõõtmistsükli andmetega.
Loe ka WhatCar?-ist
• Saksa autoajakiri võrdles tegelikku kütusekulu euronormiga
• Võimsad autod tarbisid oodatust vähem
• Praegune norm soosib hübriide ja pisikesi mootoreid
Kütusekulu mõõdab ams kahel viisil. Esiteks läbib katsetatav auto nn. säästuringi, mille pikkus on 280 kilomeetrit. Siin sõidavad väljaõppinud juhid, kes püüavad kütusekulu võimalikult madalal hoida. (Hoolimata päevakuumusest jäetakse näiteks kliimaseade alati sisse lülitamata). Samas ei ole sõit üldse elukauge, sest keskmine kiirus küünib 70 kilomeetrini tunnis (NEDC-tsükkel läbitakse keskmise kiirusega 33,6 km/h).
Teiseks mõõdetakse auto kütusekulu päriselus. Siin kütust spetsiaalselt kokku ei hoita, liigutakse üldises tempos ega jäeta ka möödasõite tegemata. Teisalt ei püstitata ka mingeid kiirusrekordeid. Lühidalt -- sõidetakse nii nagu Teie või mina.
Mõõtmistulemused koondas ams tabelitesse. Kõigepealt olgu esitletud 15 paremat autot, kelle keskmine kütusekulu säästuringil oli EL ametlikust madalam... Vaata edetabeleid WhatCar?-ist