Selle konkreetse Jetta teeb aga eriliseks asjaolu, et see on hübriid, kirjutab WHATCAR?

VW ei ole hübriidi jaoks joonistanud eraldi mudelit nagu paljud teised autotootjad, vaid on paigutanud hübriidtehnika täiesti tavalisse Jettasse (nagu ka mõned aastad varem Touaregi). Tava- ja hübriid-Jettat eristavad vaid mõned peaaegu märkamatud detailid.

Nii mõnedki on öelnud, et Volkswagen pürgib hübriid-Jettaga Toyota Priuse mängumaale.

Kui hinda vaadata, siis kindlasti: Moller auto hinnakirja kohaselt on Jetta hinnasildil 31 514 eurot ning seegi on saadaval vaid ühes, Comfortline'i varustuses.

Priuse hinnad algavad 28 370 eurost ja lõpevad 32 560 euro juures. Ehk "mängumaa" on tõesti täpselt sama.

Kui mitte unustada aga tõsiasja, et pigem konkureerib Jetta Auris Hybridiga ehk tavalisse kompaktautosse istutatud hübriidiga.

Tolle hinnad algavad aga juba 22 460 eurost, isegi Luxury varustuses maksab Auris 24 560 eurot. 6000 eurot vähem, mis vanas rahas tegi ligi 100 000 krooni! Nii et jah, kallis on see volkar küll, aga kas ka hea?

No säästlik peaks ta ju ikka olema?! Tehaseandmetel on hübriid-Jetta keskmine kütusekulu 4,1 liitrit sajale. Seda on vaid 0,4 liitrit vähem kui samas varustuses 1,6 TDI, mis maksab täpselt 10 000 eurot vähem...

Njah, mind huvitab neid numbreid vaadates küll vaid üks asi: kuidas ometi suudavad Volkswageni müüjad motiveerida ostjaid eelistama hübriidi, kui näha on, et rahaliselt ei tasu see end iialgi ära?

Aga olgu, kõike ei peagi saama rahasse ümber konverteerima, tuleb minna ja temaga sõitmist omal nahal kogeda. Võtsin ette pikemad tiirud erineva iseloomuga teedel, nii linnas kui ka maanteel, jälgides huviga kütuse kulunäite ja jõujaotuse illustratsiooni...