Range Rover: Aasta kaalujälgija?
Range Roveri nimetuse võttis Land Rover kasutusele 1970. aastal oma luksusliku suunitlusega mudeli tarvis. Algul koosneski kogu valik vaid ühest versioonist, aastal 2005 lisandus pisut väiksem Range Rover Sport, mis põhines Land Rover Discovery’l ja 2011 läks tootmisse veelgi pisem Evoque, kasvatades valiku juba 3 erineva mudelini.
• Eelkäijast üle 400 kg kergem
• Luksuslik varustus ja võimekas diisel
• Hind alates 93 000 eurost
Kuigi tootmises juba üle 30 aasta, näeme täna müügil alles RR 4. põlvkonda. Sealjuures peab mainima, et hoolimata praegusest omanikust – India Tata Motorsist – on tegemist läbi ja lõhki Inglise autoga, sest see projekteeriti, disainiti ja ka valmistatakse keset Inglismaad, Birminghami lähedal Solihullis.
Eelmise põlvkonna masin kasutas paljuski toonase omaniku BMW tehnoloogiat, kuid Tata Motorsi ladudes ilmselt RR-le sobivaid detaile ei leidunud.
Väljast konservatiivne
Ikooni staatuses auto välisdisaini liiga radikaalset muutes lõikaks iga autotootja endale sõrme. Nii on ka uustulnuk isegi 50 m pealt selgelt äratuntavalt rangeroverlike joontega, kuid loomulikult leidsid värskendamist kõik olulised detailid tuledest kuni kaitseraudadeni.
Auto olulisimat uuendust aga silm ei märka, kuid rooli taga istudes on selle mõju selgelt tunda.
Nimelt sai Range Roverist esimene täisalumiiniumkerega maastikuauto maailmas. Selle sammuga kahandati masina kogumassi teatud juhtudel üle 400 kg, mis loomulikult mõjub positiivselt nii kütusekulule kui ka sooritusvõimele.
Asjalik baasmootor
Nii võibki praegune 3liitrine TDV6 diisel uhkeldada samasuguse minekuga, kui eelmise põlvkonna 4,4liitrine, pakkudes seejuures margi asjatundjate jaoks jahmatavapanevat 7,5liitrist keskmist kütusekulu. Pärast päevast testisõitu võib öelda, et ka kiirendus on igati mõnus (7,9 sek. 0-100 km/h) ning suurema töömahuga jõuallikad võib südamerahuga jätta eriti nõudlikele autohuvilistele.