SUUR TEST: Võrdleme tippklassi nutitelefonide kaameraid
Kes peakski tahtma kaasas kanda eraldi karpi, mis teeb juba taskus oleva telefoniga võrreldava kvaliteediga pilte ega oska nende piltidega pärast jäädvustamist midagi peale hakata, kirjutab Kahvel.ee.
Täna hakkab üha enam tunduma, et ka digipeeglid on suures pildis hakanud pigem nišikaubaks muutuma. Kui digitaalsete fotoaparaatide algusaegadel soetasid kõik endale digitaalsed kompakt- või peegelkaamerad, siis täna lepivad paljud meist meie telefonis oleva fotosilmaga.
Eeltoodut kinnitab muuhulgas populaarse fotovõrgustiku Flickr statistika, mille kohaselt laetakse nimetatud keskkonda kordades ja kordades rohkem üles telefonidega tehtud pilte kui peegelkaamera toodangut.
Rääkimata sotsiaalvõrgustikest nagu Facebook, Google+, Instagram ja Twitter, kus eraldiseisva fotoaparaadiga tehtud pilte ei kohta just tihti.
Muidugi ei saa sellest kõigest järeldada, et peegelkaamerad surnud või suremas on. Maailmas on miljoneid fotograafe ning fotoentusiaste, kelle peamiseks töövahendiks ei hakka tõenäoliselt kunagi olema nutitelefon ning seda üsna arusaadavatel põhjustel.
Samas on suurema osa jaoks meist just nutitelefon see seade, millega me kõige rohkem endale olulisi hetki jäädvustame.
Selle kõige pärast tekkis ka Kahvli toimetuses küsimus, et milline on siis kõige parem kaameratelefon, millest ühtäkki on saanud üsna oluline vidin meie elus.
Sellele küsimusele vastamiseks palusime enda kasutusse viie suure tootja raskekahurväelased – Apple'i iPhone 5, Samsungi Galaxy S4, HTC One, Sony Xperia Z ja Nokia Lumia 920.
Metoodikast niipalju, et kõik pildid on tehtud automaatseades ehk siis võtsime telefonid lihtsalt karbist välja ja hakkasime pildistama.
Miks? Sest enamus kasutajaid ei taha ega oska muuta erinevaid seadeid nagu näiteks tundlikkus, mistõttu ei oleks kaamerate seadistamine andnud meile objektiivset tulemust.
Pildistasime pimedas, valges, hämaras, vastu valgust, kirkaid värve, portreesid ja makrot ehk kõike seda, millega üks tavakasutaja võiks kokku puutuda.
Erilist rõhku panime hämaras pildistamisele, kuivõrd teatavasti on meie laiuskraadil pimedat aega ja siseruumides viibimist ülekaalukalt rohkem kui päikesepaistet.