• Mercedes esitles uut lipulaeva Hamburgis
• Kohal olid Airbus A380 ja 750 külalist
• What Car? Eesti peatoimetaja Tõnu "pildid näituselt"

Uus auto on pungil täis uusimat luksusvarustust. Olgu mainitud kas või massaažifunktsiooniga istmed, iga sõitja jaoks eraldi reguleeritav aroomileviti ning aktiivne "nägemisvõimega" veermik, mis peab tagama vähemalt sama sujuva sõidu kui lendaval vaibal.

Esitluse ettevalmistused algasid 30. aprillil. Kahe nädalaga paigaldas 100 töölist 35 kilomeetrit elektrijuhtmeid, 400 valgustit, 96 kõlarit ja 28 meetri laiuse valgusdioodekraani. Ametliku osa järel võõrustas Mercedes külalisi vaid selleks õhtuks ellu kutsutud "kümne-tärni-restoranis".

Ka meie peatoimetaja Tõnu kutsuti S-klassi esmaesitlusele. Mida tema fotoaparaat seal jäädvustas, saate teiegi galeriis vaadata. Kohapeal kuuldust aga pidas ta kõige mainimisväärsemaks järgmist.

Daimleri sõnul on tegemist maailma esimese seeriaautoga, kus pole ühtegi hõõglampi. Valgusdioode see-eest on umbes 500.

Daimleri juhi Dieter Zetsche sõnul märgib uus S-klass ka "isesõitvate autode" ajastu algust. Tõsi, päris ise ta teid veel töölt koju ei vii, kuid mitmesugused kursihoiuabilised ning kokkupõrgete vältijad lasevad arvata, et takistus pole enam tehniline, vaid juriidiline.

Ei ole head halvata -- S600 on nimekirjast kadunud ja temaga koos ka üks vähestest säilinud V12-mootoritest. Heas uues ilmas lööb paremini läbi diiselmootoriga S300 hybrid, kes kulutab 100 kilomeetrile vaid 4,4 liitrit kütust. Järgmisel aastal müügile jõudev laetav hübriidauto S500 hybrid aga eritab kilomeetri läbimisel vaid 75 grammi süsinikdioksiidi, mis tähendab keskmist kütusekulu 3,25 l/100 km. "Tavalistest" autodest tulevad kõigepealt müüki ottomootoriga S500 ja diisel S350 Bluetec.

Tehnoloogia kõrgtasemes pole mingit kahtlust, sest üksnes möödunud aastal võttis Daimler S-klassi arendamisega seoses 2200 patenti, millest 600 puudutasid turvasüsteeme.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena