Google'i põnevamad esitlused nende tänavusel suurüritusel
2008. aastast toimuv I/O kogub palju tähelepanu ka massimeedias. Seda võib nimetada tõeliseks suurürituseks, mida tehnikahuvilised põnevusega ootavad ja võimalike uudis(toode)te üle spekuleerivad.
Järgnev kokkuvõte puudutab kolmepäevase I/O 2013 esimest päeva ja põhineb tehnikasaidi Kahvel.ee uudistel (lingid vahepealkirjades).
Erinevalt varasematest kõlakatest ei tulnud Google välja uute tahvelarvutite, nutitelefonide, futuprillide või autonoomse autoga.
Ainsaks riistvaraliseks uudiseks oli puhta Androidiga Samsung Galaxy S4 (ülaloleval fotol), mis toob Nexuse kasutajakogemuse Samsungi uuele lipulaevale.
Kuigi Google ei sõnanud, et tegu on järgmise Nexusega, lubati sellele väljastada tarkvarauuendusi kiirelt ning regulaarselt. Riistvaraliselt on andmemahtu 16 GB ja seadmel on LTE 4G tugi.
Erinevalt Nexus 4-st ei ole tegu soodsa telefoniga, see hakkab maksma 649 dollarit (eurot) ning jõuab müügile 26. juunil.
Viber, Kik, Facebook Messenger, Whatsapp ja Skype on vaid osad paljudest universaalsetest sõnumirakendustest.
Viimasel ajal on enim populaarsust teeninud Facebooki Messenger, mis ei meeldinud loomulikult Google'ile.
Messengeri populaarsuse vähendamiseks esitles Google uut teenust Google Hangouts. Lisaks iOSi ning Androidi rakendusele on teenus ligipääsetav ka veebibrauseri kaudu.
(Koos uue teenusega kaotas firma ära kõik oma varasemad sõnumiteenused – Google Talki, Google+ Messengeri ning Google+ Hangouti.)
Vaadake ka promoklippi:
Teenuse käivitades kuvatakse kasutajale esmalt vestluste ajalugu, mitte aadressiraamat. Igale vestlusele määratakse oma unikaalne nimi, mille võib soovi korral asendada mõne uue Google'i poolt disainitud emotikoniga.
Iga vestluse saab teha üheks videokõneks, mis toimib korraga kokku kümne inimesega. Kõik kasutajate vestlused hoitakse pilves ehk need on alati kõigi erinevate seadmete vahel sünkroniseeritud.
Google Hangouts on Play Store'is ning App Store'is juba eilsest.
Arendajate konverentsile kohaselt oli Google'i üheks esimeseks uudiseks uus arendajate keskkond Android Studio.
Uue keskkonna abil saavad arendajad oma rakendusi optimeerida erinevate telefonide ning tahvlite jaoks kordades lihtsamini-kiiremini kui varasemalt. Lisaks on seal võimalus oma rakendusi tarkvaraliselt beetatestida mitmel erineval seadmel korraga.
Lihtsa vajutusega saab arendaja ülevaate oma rakenduse populaarsusest ning erinevast statistikast, uuendusena sisaldab statistika endas ka reklaamidest saadud tulu.
Google'i sõnul lisavad nad Android Studiosse ajapikku veel mitmeid võimalusi.
Kuigi Google'i sotsiaalvõrgustik Google+ ei ole just kõige populaarsemaks osutunud, ei ole Google seda unustanud ning jätkab selle arendamist.
Selle kinnituseks avalikustas Google täiesti uue disainiga Google+, mis välimuselt sarnaneb Androidi ning iOSi tahvelarvutite rakendustega.
Uue disainiga on võetud kasutusele "kolme tulba" lahendus, mis ühendab pilte, postitusi ning kommentaare.
Lisaks uuele disainile on Google oma sotsiaalvõrgustikule lisanud ka palju muid tarkvaralisi uuendusi, nt piltide automaatne redigeerimine. Google'i algoritm parandab piltide värvigammat, valgust, kontrasti, mürataset ja veel palju muud.
Piltide osas on lisatud vaatamisväärsuste tuvastus: kui pildil on Eiffeli torn, tunneb Google+ selle ära ning lisab sellele hashtagi.
Laadides Google+ saidile mitmeid sarnaseid pilte, tuntakse nad ära ning neist koostatakse automaatselt liikuv pilt, mis sarnaneb GIFiga. Kui laed Google'i pilve üles oma sajad puhkusepildid, valib süsteem automaatselt välja neist parimad pildid ning kuvab vaid need.
Süsteem jätab välja hägused, halvasti valgustatud ning üldse pildid, kus inimesed ei naerata.
Uuendatud välimusega Google+ jõudis kasutajateni juba eile.
Otsingugigant tuli arendajate konverentsil välja uue muusika voogteenusega, pakkumaks konkurentsi Spotifyle, Rdiole ning teistele sarnastele teenustele.
Google Play Music All Access töötab hetkel veebipõhiselt ja Androidi rakendusena. Google kasutab unikaalset algoritmi, mis pakub kasutajatele kuulamiseks muusikapalasid, mida nad pole veel avastanud, ent mis võiksid neile meeldida.
Erinevalt paljudest teistest Google'i teenustest ei ole All Accessi puhul tegu tasuta teenusega. Igakuise tasu suuruseks on 9,99 dollarit, esimesed 30 päeva saab teenust tasuta proovida.
Teenus ei ole hetkel ligipääsetav iOSi kasutajatele; sellel on asukohapõhised piirangud.