Eestis esitleti uut Maserati Quattroportet
Eile õhtul esitles Pilot Motors oma Tammsaare tee esinduses uhiuut Maserati Quattroportet ja seda oma võimsaima, GTS V8 versiooni näol, mille baashinnaks on 147 600 eurot.
• Üks kiirematest luksussedaanidest maailmas
• GTS võimsusega 530 hj, kiirendus sajani 4,7 s
• Konkreetse auto hind alates 147 600 eurost
Uus Quattroporte GTS on üks kiireimaid luksussedaane maailmas, mille 3,8-liitrise V8 bi-turbo võimsuseks on 530 hj, kiirendusvõime paigalt 100 km/h 4,7 sekundit ning tippkiiruseks 307 km/h.
Kõnealust jõuallikat toodetakse Itaalias Maranellos, Ferrari tehases ja seda tõestas ka auto ise, kui ettevõtte müügijuht Urmas Mõik korraks tema mootori käivitas. Müügisalongis tekkis tunne, nagu oleks sattunud F1 võistlusele.
Loomulikult ei piirdu uue Quattroporte mudelivalik üksnes ligi 150 000 eurose maanteemürsuga, olemas on ka lihtsamaid ning soodsamaid versioone, mille hinnad jäävad tublisti allapoole 100 000 euro piiri. Tegemist on 3-liitriste V6 mootoriga variantidega, mida on kaht erinevat võimsusversiooni: 330 ja 410 hj. Viimane on saadaval ka nelikveolisena ning maksab 108 600 eurot. Tagaveoliste V6 versioonide hinnad ei ole aga paraku selgunud, lisaks on tulevikus oodata ka diiselmootorit.
Kõik Quattroported on 8-astmelise ZF automaatkäigukastiga, kütusekulu on tipmisel V8 variandil keskmiselt 11,8 l/100 km, nelikveolisel V6 mudelil 10,6 liitrit.
Pool sajandit neljaukselist Maseratit
Maserati Quattroporte tähistab tänavu juba oma 50. juubelit. Nimelt nägi esimene Maserati Quattroporte (pildil) ilmavalgust aastal 1963 ja teda toodeti järjepanu kuus aastat, kuni aastani 1969. Seejärel oli viieaastane paus ning aastal 1974 ilmus tema teine põlvkond, mis valmis koostöös Citroeniga.
Ühismudel mudel oli tootmises aga vaid neli aastat ja aastal 1979 esitles Maserati uus boss Alejandro de Tomaso kolmandat Quattroportet, liignimega Royale. See oli juba luksuslik ärimehe sedaan ning et uus kontseptsioon sai tublisti parem, tõestas tõsiasi, et see mudel pidas tootmises vastu tervelt 11 aastat.
Pärast neli aastat kestnud pausi tuldi välja Quattroporte neljanda põlvkonnaga, mis sisuliselt oli Ghibli II kupee neljaukseline versioon. Seda toodeti kuni aastani 2001, kaks aastat hiljem jõudis turule juba meilgi tuntud Pininfarina disainitud viies põlvkond. Täna Pilot Motoris esitletud Quattroporte uus mudelipõlvkond on järjekorralt juba kuues.
Tänavusel Shanghai autonäitusel esitles Maseratil ka oma uut Ghiblit, mida ei ole toodetud juba 15 aastat. Uus Ghibli on säilitanud oma traditsioonilise kupeeliku kerejoone, kuid on nelja uksega, nagu ka Quattroporte, mis itaalia keeles just nelja ust tähendabki.