• CLS väike õde põhineb A-klassil
• Mootor ja käigukast asjalikud, vedrustus jäik
• Hinnad algavad 27 468 eurost
Käesoleva aasta algul jõudis luukpärakerega auto kõrval müügisalongidesse ka sedaan. Tõsi, taas üritab Mercedes muud maailma veenda, et tegu on "neljaukselise kupeega". Minu jaoks on see aga sama mõttekas sõnaühend nagu "viisnurkne kolmnurk".
Kuid välimuselt erineb CLA -- nagu tema vanem ja suurem sõsar CLS -- viimaste aegade tavapärastest kohmakavõitu, enam kui pooleteise meetri kõrgustest sedaanidest piisavalt, et talle mõni sobiv liignimi anda. Stiilisedaan, näiteks.
CLA esiosa on luukpäraversiooni omaga kaunis sarnane, kuid lähemal uurimisel selgub ometi, et kaht ühesugust kerepaneeli ei leidu. Säilinud on kõrge, agressiivne autonina, kuid viigid autoküljel koonduvad ahtri pool. Ning moodustavad pisut sedamoodi kujundi, mis ehtis I põlvkonna Corvette-ide külgi.
Katusejoon on luukpäraga võrreldes põhjalikult ümber joonistatud, mistõttu pakiruum sulandub ülejäänud autoga vägagi elegantselt. (Ja annab mudelist sõltuvalt õhutakistusteguriks 0,22 kuni 0,25). CLA on õige pikk -- 4630 mm. Võrdluseks olgu öeldud, et C-klassi sedaan on temast neli sentimeetrit lühem. Ning E-klassi eelkäija seitsmekümnendatest, W123, keda meie teedel veel tänagi ringi sõidab, polnud kümmet sentimeetritki pikem. Ometi oli see üks suur auto.
Seestpoolt on CLA üsnagi luukpära-A moodi. Tõsi, ukseaknad on seekord raamideta, mis sedaani elegantsi ekstra rõhutama peaks.
Esiistmel tunnete end hästi, iste hoiab keha kenasti paigal, olles samas ka pikal sõidul küllalt mugav. Ettepoole pole nähtavusel vigagi, kuid tahavaade on tänu seljatugedega kokku ehitatud peatugedele kaunis kasin. Õnneks saab tagarea keskmise peatoe alla vajutada, nii et peeglist hakkab isegi kasu olema.