• Kolm uut mootorisarja, 13 uut mootorit, 5 uut käigukasti
• Aastaks 2016 on mootorivalik 80 protsendi ulatuses uuenenud
• Väiksem töömaht, suurem võimsus, madalam kütusekulu

Opel alustab oma mootorivaliku uuendamist, tuues turule uhiuued 1,6-liitrised bensiini- ja diiselmootorid koos teise põlvkonna viie- ja kuuekäiguliste käigukastidega. Jõuallikate puhul Keskendutakse klientide järjest kasvavale nõudmisele väiksema töömahuga, ent võimsate ja madalama kütusekulu ning CO2 päästuga mootorite järele.

Uus 1,6 SIDI Turbo bensiinimootor

Spark Ignition Direct Injection (SIDI) otsesissepritsega uhiuued neljasilindrilised bensiinimootorid on olemas kahes versioonis. Eco Turbo versioon võimsusega 125 kW/170 hj ja pöördemomendiga 280 Nm keskendub peamiselt kütusesäästlikkusele ja suurele pöördemomendile madalatel pööretel. Performance Turbo versiooni võimsuseks on 147 kW/200 hj ning pöördemomendiks 300 Nm.

Opeli eelmise 1,6-liitrise turbomootoriga võrreldes on uue versiooni CO2 pääst ja kütusekulu 13 protsenti madalamad ning tippvõimsus ja pöördemoment kuni 30 protsenti suurem. Eco Turbo suurepärast paindlikkust näitab 20 protsenti parem kiirendus viiendal käigul ehk 80 - 120 km/h.

Uhiuus 1,6 CDTI diiselmootor

Opeli uhiuue 1,6-liitrine turbodiiselmootori peamised näitajad on oma klassi parimad. See mootor, mis paigaldatakse kõigepealt Zafira Tourerile, hakkab asendama paljude Opeli mudelite praegust 1,7-liitrist ja madalama võimsusega 2,0-liitrist diiselmootorit; varsti tulevad turule aga veelgi võimsamad versioonid.

Opeli esimese üleni alumiiniumist diiselmootori võimsuseks on 100 kW/136 hj ja pöördemomendiks 320 Nm. Sarnaselt oma bensiinimootorist vennaga on ka 1,6 CDTI läbinud mitmeid hääleseadistusi, et vähendada müra, vibratsiooni ja jäikust. Testides, kus Zafira Tourerit võrreldi teiste 1,6-liitriste turbodiisliga sõidukitega, oli sellel mootoril kõige madalam müratase.

Kuna Opeli BlueInjection selektiivne katalüütiline reduktsioon (SCR) või lahja lämmastikoksiidi püünis (LNT) võimaldab ühilduvust Euro 6 saastenormidega, on 1,6 CDTI mootor sama puhas, kui bensiinimootor.

Täiustatud manuaal- ja automaatkäigukastide valik

Mitmeid sisemisi ja käiguvahetusmehhanismi uuendusi läbinud Opeli teise põlvkonna viie- ja kuuekäigulised käigukastid pakuvad kvaliteetsemat käiguvahetust. Uued käigukastid saavad endale üle 130 Nm pöördemomendise mootoriga Corsa, Meriva, Astra, Zafira Tourer ja Insignia versioonid.

Kohe-kohe tuleb välja ka uus, kuni 220 Nm pöördemomendiga mootoritega väike- ja kompaktautode segmendi jaoks mõeldud kuuekäiguline käigukast. See käigukast on oluliselt kergem kui teised sarnased käigukastid ja on läbinud mitmeid uuendusi võrreldes teise põlvkonna kastidega.

ADAMi ja Corsa jaoks on olemas ka uus poolautomaatne käigukast, mis pakub järjestikust käiguvahetust ja automaatseiskamissüsteemi ning viie käiguga automaatfunktsiooni.

Opeli praeguse põlvkonna kuuekäiguliste automaatkäigukastide täiustamise järel võetakse ette täiesti uus, kaheksakäiguline käigukast. Suurem käikude arv võimaldab vähendada keskmist kütusekulu rohkem, kui 3 protsenti.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena